23 مهرماه؛ آغاز جشنواره سراسری قرآن دانشگاه‌های پیام نور
کد خبر: 3652457
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱

23 مهرماه؛ آغاز جشنواره سراسری قرآن دانشگاه‌های پیام نور

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی گفت: بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور کشور از 23 الی 25 مهرماه به میزبانی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمدعلی داوریار، رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی، صبح امروز، 22 مهرماه در نشست خبری بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور، اظهار کرد: توفیق داریم در سالی که مشهد میزبان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و در بهار تعلیم و تربیت کارها و فعالیت‌های خود را گره بزنیم به قرآن و اهل و بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور را به میزبانی مشهد برگزار کنیم.
وی ادامه داد: در بخش آوایی این مسابقات که شامل رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ پنج جزء، 10، 20 و حفظ کل قرآن کریم، 214 نفر به مرحله کشوری راه یافته‌اند، که از این تعداد 123 نفر بانو و 91 نفر نیز آقا هستند.
23 مهرماه؛ آغاز بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور کشور
داوریار افزود: همچنین در بخش کتبی که شامل رشته‌های پژوهش و کتابخوانی، فناوریی، هنری و ادبی است 24 نفر از میان 4 هزار و 941 نفر در کل کشور برگزیده شدند که آثار این برگزیدگان قبلا به دبیرخانه ارسال و توسط داوران بین‌المللی داوری شده است.
رئیس دانشگاه‌ پیام نور خراسان رضوی، ابراز کرد: در کل مراحل بیست‌و‌یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور کشور حدود 7 هزار و 613 نفر شرکت کردند که از این تعداد 261 نفر به مرحله کشوری راه یافته‌اند و 150 نفر را بانوان و 111 نفر را هم آقایان تشکیل می دهند.
وی با اشاره به اینکه از 30 استان در این جشنواره حضور دارند، گفت: چهار متسابق بانو و یک آقا  از شهر مشهد و حدود 15 نفر بانو و 9 نفر آقا نیز از شهرستان‌های خراسان رضوی، در این مسابقه کشوری شرکت خواهند کرد.
عضو شورای دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور ادامه داد: در پایان این جشنواره پنج نفر اول هر رشته به مسابقات ملی دانشجویان سراسر کشور راه می‌یابند.
وی با اشاره به برنامه‌های جانبی این جشنواره بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی و تفریحی از جمله زیارت بارگاه منور رضوی و ... برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.
داوریار با اشاره به قضاوت داوران بین‌المللی در این رقابت‌ها بیان کرد: مهدی حسنی، محمدجواد پناهی، وحید مجتهدزاده، حمید شاکرنژاد، سیدجواد سادات‌فاطمی، محمدجواد کاشفی، داوران بخش آقایان و زهرا افخمی، زهیدا رشیدی، راحله اسکندری، فهیمه‌سادات موسوی‌نیا و مریم خطیب داوران بخش بانوان هستند.
یادآور شد؛ بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور از 23 الی 25 مهرماه به میزبانی مشهد برگزار خواهد شد و اختتامیه این رقابت‌ها 24 مهرماه برگزار می‌شود.
captcha