تشریح هشت فعالیت قرآنی ایران در فیلیپین+فیلم
کد خبر: 3652469
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

تشریح هشت فعالیت قرآنی ایران در فیلیپین+فیلم

گروه بین‌الملل: رایزن فرهنگی کشورمان در فیلیپین در گفت‌و‌گو با برنامه «رصد»، فعالیت‌های قرآنی این مرکز را در هشت بخش تشریح کرد.

هشت بخش فعالیت‌های قرآنی ایران در فیلیپین+ فیلمبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین در ارتباط تصویری با برنامه رصد شبکه قرآن و معارف سیما، اعلام کرد: رایزنی فرهنگی در هشت بخش برنامه های قرآنی در فیلیپین اجرا می‌کند که بدین شرح است:
 
1. نخست اعزام قاریان و حافظان فیلیپین به ایران برای شرکت در مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کشورمان است، که در سال‌های اخیر تعدادی از آنان مقام‌های خوبی را در این رقابت‌ها کسب کرده‌اند.
 
2. دعوت شخصیت‌های قرآنی و گروه‌های قرآنی ایرانی به فیلیپین.
 
3. اهدای قرآن به مساجد شهرهای مختلف فیلیپین که در این خصوص در سال جاری بیش از 400 جلد ترجمه قرآن به انگلیسی به مساجد اهدا شد و مورد استقبال مسلمانان شهرهای جنوبی این کشور قرار گرفت.

4. حمایت از فعالیت‌ها و برنامه‌های دارالقرآن حضرت محمد(ص) در مانیل و تقویت این برنامه‌ها.

5. تأسیس دارالقرآن ویژه خواهران در ساختمان رایزنی فرهنگی که بر اساس نیاز و درخواست بانوان فیلیپینی تأسیس شد و هر هفته در این مرکز بیش از 10 نفر از بانوان علاقمند فیلیپینی قبل از آغاز قرائت دعای کمیل، آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن می‌بینند.
 
6. تأسیس دارالقرآن ویژه دانشجویان ایرانی مقیم مانیل.
 
7. بازچاپ قرآن به زبان‌های «سیبوانا» و «تاگالوگ»(از زبان‌های پراستفاده در جنوب فیلیپین)؛ این قرآن‌ها قبلا ترجمه، چاپ و منتشر شده است و به دلیل نایاب‌بودن و با توجه به درخواست مسلمانان جنوب فیلیپین، رایزنی فرهنگی در حال مذاکره با ناشران و مترجمین برای چاپ مجدد است و امیدواریم تا پایان سال جاری قرآن به زبان سیبوانا را بازچاپ کنیم.
 
8. پیگیری درخواست کمیسیون امور مسلمین فیلیپین مبنی بر تأسیس دارالقرآن جدید در حومه شهر مانیل./

هشت بخش فعالیت‌های قرآنی ایران در فیلیپین


captcha