سخنان ترامپ تکرار یک سری اتهامات ناروای دروغین بود
کد خبر: 3652509
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰

سخنان ترامپ تکرار یک سری اتهامات ناروای دروغین بود

گروه سیاسی: معاون اول رئیس جمهور، با بیان اینکه ترامپ تکرار یک سری اتهامات ناروای دروغین نسبت به کشور تاریخ‌ساز جهانی را در صحبت‌های دیروز خود داشت، بیان کرد: این رئیس جمهور آمریکا حداقل اطلاعات یک آدم معمولی در سخنرانی را نیز نداشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور امروز در مراسم افتتاح واحد تولید آهن اسفنجی فولاد میانه، در واکنش به سخنان ترامپ اظهار کرد: رئیس جمهوری آمریکا در دوران تبلیغات انتخاباتی حرف‌هایی زده بود که الان پس از رسیدن به ریاست جمهوری و بررسی اوضاع به مغایرت حرف هایش با واقعیت پی برد.

وی، گفت: رئیس جمهوری آمریکا در این مدت غیر از نفرت، بدبینی، دروغ و تهمت حرف منطقی نزده است.

وی به صحبتهای مغرضانه دیروز رییس جمهور آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: ترامپ در زمان انتخابات صحبتهای زیادی کرد و زمانی که وارد عمل شد دید حرفها مغایر با واقعیت است.

جهانگیری، با بیان اینکه ترامپ تکرار یک سری اتهامات ناروای دروغین نسبت به کشور تاریخ ساز جهانی را در صحبت‌های دیروز خود داشت، بیان کرد: این رییس جمهور آمریکا حداقل اطلاعات یک آدم معمولی در سخنرانی را نیز نداشت و اسم یک منطقه را اشتباه عنوان کرد و با اینکه اسم با اسناد تاریخی وجود دارد با اسم مجعول نام خلیج فارس را نام می‌برد.

معاون اول رئیس جمهور، با تاکید به اینکه این ملت در طول ۳۷ سال بر اساس یک سری باورهای عمیق توانسته این نظام را به خوبی پیش ببرد که در راس باورها رابطه صمیمی ملت و نظام است، تصریح کرد: نهادهایی با تمام وجود ایستادند و از نظام دفاع کردند و مگر ملت ایران فراموش می‌کند که سپاه  هشت سال دفاع مقدس چه نقشی ایفا کرد و فراموش می‌کند که آمریکا با هدف ساخت داعش خواستار از بین بردن امنیت ایران بود که شکست خورد.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا از آن طرف دنیا گمان می‌کنند با چند دروغ پردازی به ملت ایران می‌توانند رابطه با ملت و رهبری اسیب بزنند، گفت: ترامپ فکر می‌کند که می‌تواند عزم ایران را برای ساخت کشور را از بین ببرد زیرا ایران می‌خواهد مستقل از قدرت‌ها کشور را پیش ببرد که البته چنین نیز شد.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: شاید آمریکا قلدر و زورگو است و در برخی جاها از زور استفاده می‌کند ولی مهم این است که چقدر این زورگویی اثر داشته است.

جهانگیری، در ادامه از رشد اقتصادی بالای هفت درصد در سه ماهه اول امسال خبر داد و گفت: میزان رشد اقتصاد کشور در سال گذشته نیز 12 درصد بود که این میزان از سوی صندوق بین المللی پول نیز اعلام شده است.

وی، خاطرنشان کرد: دولت روحانی دو راهبرد اساسی در پیش گرفته و هر دو راهبرد را با افتخار به پیش می‌برد.

جهانگیری ادامه داد: راهبرد اول دولت این است که به دنیا نشان دهیم برای پیچیده ترین مسایل بین‌المللی می‌توان از طریق گفت و گو راه حل ایجاد کرد.

جهانگیری افزود: الان ما فکر می‌کنیم در هر جمع منطقی مذاکره، برجام یک الگو برای حل مسایل پیچیده بین‌المللی است.

وی اظهار کرد: ما بدنبال توسعه صحیح روابط با دنیا هستیم؛ اهل گفت و گو و تعامل بوده و از مسیری که ترسیم کرده‌ایم، یک قدم عقب نشینی نمی‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهور، راهبرد دوم دولت روحانی را اداره امور اقتصادی کشور اعلام کرد و گفت: دولت تلاش می‌کند با توسعه اقتصاد کشور برای مردم شغل ایجاد کند و درآمد آنها را افزایش دهد تا مردم زندگی شرافتمندانه‌ای داشته باشند.

جهانگیری با بیان اینکه راهبرد اقتصاد مقاومتی مهمترین پروژه پیش روی ماست، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی تنها برای روزهای سخت و تحریم ها نیست، مهمترین پیام اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد را به حدی برسانیم تا هیچ کشور خارجی به اقتصاد کشور ضربه وارد نکند.

وی ادامه داد: مهمترین کار ما در مقابل شیطنت‌ها و کارهایی که آمریکاییها انجام می‌دهند منسجم و متحد بودن مان در داخل کشور است.

جهانگیری با بیان اینکه در سال 57 کل فولاد تولیدی زیر یک میلیون تن بود، افزود: خوشبختانه امروزه این مقدار به 35میلیون تن رسیده است و امکان افزایش آن نیز وجود دارد.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: سرمایه گذاری در بخش صنایع معدنی، خودروسازی و پوشاک آثار قابل توجهی را در رشد اقتصادی دارد و از طرفی در ایران بهترین ذخایر سنگ آهن کشف شده است که خود می‌تواند نقش پررنگی در اقتصاد کشور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه طرح فولادی میانه با استفاده از دانش متخصصان ایرانی اجرا می‌شود، افزود: حدود 90 درصد تجهیزات این طرح ایرانی است و همچنین دانش فنی آن که سال ها به طور مستقیم و غیر مستقیم از آمریکا بود، امروزه با بهره گیری از فناوری "پرد"، طرح در حال اجرا و پیاده سازی است.


captcha