نقش مسابقات قرآنی مدهامتان در توسعه فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3652512
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
محمدنیاکان عنوان کرد:

نقش مسابقات قرآنی مدهامتان در توسعه فعالیت‌های قرآنی

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: مسابقات قرآنی مدهامتان بزرگ‌ترین و مهم رویداد قرآنی در سطح مساجد است که نقش مهمی در توسعه فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، علی ‌محمد نیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اظهار کرد: قرآن کریم دژ محکم مسلمانان و کتابی ماندگار و سعادت‌بخش برای انسان‌هاست.
وی با بیان اینکه قرآن کریم دارو و درمان همه دردهای بشری است، افزود: انسان به هر اندازه از این خزانه غیب و حیات‌بخش نزدیک شود حل مشکلات و دردهای اجتماعی برای او آسان می‌شود و دستورات قرآن کریم در همه اعصار جامعیت و تازگی دارد و خواسته‌های جوامع بشری را در عرصه‌های مختلف به بهترین شیوه محقق می‌سازد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه توجه به قرآن کریم به‌عنوان بهترین و کارآمدترین کتاب و آیین زندگی، سد محکمی در برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان برعلیه باورها و ارزش‌های دینی و فرهنگی جامعه است، گفت: ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی نیاز اصلی و اساسی جامعه امروز در راستای بسط و گسترش باورهای دینی و اعتقادی در بین جوانان است.
محمدنیاکان با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان موجب تقویت بنیه دینی و قرآنی جوانان و نوجوانان و اعضای کانون‌های مساجد می‌شود، عنوان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل بر مبنای قرآن کریم و الهام گرفته از آموزه‌های آن و سنت اهل‌بیت پیامبر(ص) با حضور مردم به پیروزی رسید و امروز شاهد توسعه فرهنگ قرآنی در سطح جامعه هستیم.
وی با تقدیر از فعالیت‌های قرآنی انجام‌ گرفته در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری،گفت: برگزیدگان مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری کشور در واقع الگوهای استان‌های مختلف هستند و حاملان و عاملان به قرآن و مروجان آموزه آن به شمار می‌روند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در پایان تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری در استان تاکنون توانسته‌اند نقش خود را در اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی به ‌خوبی ایفا کنند.
captcha