آموزش پرده‌پوشی و مدارا در هدایت کودکان موثر است
کد خبر: 3652536
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
بنابر روایت امام سجاد(ع)؛

آموزش پرده‌پوشی و مدارا در هدایت کودکان موثر است

گروه اجتماعی: قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امام سجاد(ع)، مهربانی کردن با کودک، پرورش، آموزش، گذشت، پرده‌پوشی و مدارا را از عوامل رشد و هدایت کودک می‌دانند، لذا والدین باید در این امور کوشا باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدکاظم فرهمند، قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری «هر کودک نشانی از خداست» که 22 مهرماه در محل معاونت بهداشت و درمان استان خراسان رضوی برگزار شد، گفت: پیمان‌نامه حقوق کودک یک کنوانسیون بین‌المللی است که حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کودکان را بیان می‌کند.
وی ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران در اسفند ۱۳۷۲ با «قانون اجازه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون حقوق کودک» و با تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان رسماً این کنوانسیون را پذیرفت و در سال 90 تصویب و اجرایی شد.
فرهمند اظهار کرد: حقوق کودکان در واقع یک بسته کامل از چهار بعد عاطفی، روانی، اجتماعی و جسمی قابل تأمل و بررسی است.
وی با اشاره به آنچه در مکتب اسلام به حقوق فرزندان بر گردن والدین اشاره شده و افزود: بر طبق دین مبین اسلام اولین حق کودک بر والدین، انتخاب نام نیکو است و اسلامی که به حقوق اولیه کودکان اشاره دارد ،در سنین مختلف نیز حقوق متناسب با آنان را تعریف کرده است.
قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: بیشترین وظیفه در ابعاد روانی، عاطفی، اجتماعی و جسمی کودک بر عهده والدین است، چه آنچه باید خود تأمین کنند و چه مواردی که با پیگیری و از طریق دولت درصدد احقاق حق کودک خود برآیند.
وی با بیان اینکه اولین مدافع حقوق کودک، والدین هستند، افزود: هرچند در بعد سلامت جسمی، بهداشت و درمان مهم‌ترین مولفه است اما در ابتدای امر باید پدر و مادر سلامت کودک خود را در همه ابعاد تأمین کنند.
فرهمند بیان کرد: اولین چیزی که باید مدنظر والدین باشد، تأمین بعد عاطفی و روانی کودک است، به نحوی که محبت به کودک باید مانند ظرفی لبریز شود تا خلا ناشی از کمبود محبت، کودک را مجبور به تأمین آن در جایی غیر از خانواده نکند.
قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به بیانات امام سجاد(ع) در خصوص حقوق کودک، افزود: ایشان مهربانی کردن با کودک، پرورش، آموزش، گذشت، پرده‌پوشی و مدارا را از عوامل رشد و هدایت کودک می‌دانند، لذا والدین باید در این امور کوشا باشند.
وی با بیان اینکه در خصوص حقوق کودک علم داریم اما این علم در صورتی ارزشمند خواهد بود که عملی شود، اظهار کرد: اگر سلامت روانی و عاطفی کودک تأمین شود، آنگاه در همه ابعاد زندگی و آینده وی خاصه داشتن یک ازدواج موفق موثر خواهد بود.
قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگر بخواهیم کشوری اسلامی و تأثیر گذار در عرصه‌های جهانی داشته باشیم، باید به تأمین خوشبختی کودکان برای تأمین نسلی سالم توجه کنیم.
captcha