تقویت ارتباط خانه، مدرسه و مسجد؛ لازمه تربیت فرزندان در طراز جمهوری اسلامی
کد خبر: 3652547
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
امام جمعه نصرآباد جرقویه:

تقویت ارتباط خانه، مدرسه و مسجد؛ لازمه تربیت فرزندان در طراز جمهوری اسلامی

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین کمال دشتی در خطبه‌های نماز جمعه نصرآباد جرقویه گفت: لازمه تربیت فرزندان در طراز جمهوری اسلامی ایجاد و تقویت ارتباط بین مثلث خانه، مدرسه و مسجد است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال دشتی، امام جمعه نصرآباد جرقویه، 21 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و شناخت و ارتباط با امام زمان(عج)، گفت: دعا جهت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) انسان را هم مشمول دعای آن حضرت می‌کند و هم باعث بازگشت به دنیا و تجربه کردن حضور در زمان ظهور خواهد می‌کند؛ پس سعی کنیم در هر زمان و مکان و با هر زبان برای سلامتی و تعجیل در فرج امام عصر ارواحنا فداه دعا کنیم.
وی ضمن تأکید بر ضرورت اندیشه‌سازی توحیدی و ایجاد موج آموزش‌های خداشناسی در منزل با اشاره به مضمون حدیثی مبنی بر مسئول بودن والدین در جهت تربیت دینی فرزندان، عنوان کرد: باید اولین کلمه‌ای که به فرزند یاد می‌دهیم «لا اله الا الله» باشد، چراکه اگر فرزند در کودکی موحد باشد وقتی به سن تکلیف رسید عبادت کردن برای او آسان خواهد بود.
خطیب جمعه نصرآباد عنوان کرد: لازمه تربیت فرزندان در طراز جمهوری اسلامی ایجاد و تقویت ارتباط بین مثلث خانه، مدرسه و مسجد است؛ والدین باید ارتباط خود با مدرسه و مسجد را بیشتر کنند تا هم باعث دلگرمی مدیران و مربیان و هم احساس وظیفه فرزندان در قبال توجه والدین به آنها شود.
حجت‌الاسلام دشتی با گرامیداشت یاد شهدا به‌ویژه شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی به بیان مطالبی پیرامون این شخصیت انقلابی پرداخت و افزود: وی از نادر شهیدانی است که دو بارگاه دارد یکی در تخت فولاد اصفهان و دیگری در کرمانشاه. پس از تدفین پیکر این شهید بزرگوار در اصفهان قطعه‌ای از بدن وی در محل شهادت پیدا شد و با اجازه امام(ره) در کرمانشاه دفن شد.
دشتی با اشاره به روز نابینایان و عصای سفید، گفت: توجه به نابینایان و دیگر معلولان و تلاش برای رفع مشکلات و کمک به آنها یک وظیفه است.
امام جمعه نصرآباد ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام سجاد(ع) و تبیین اعمال وضعیت خفقان اعتقادی و سیاسی توسط یزید و اطرافیانش پس از واقعه عاشورا و ترویج جبرگرایی با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایات خود در کربلا، گفت: روش امام در این شرایط تقیه و فعالیت‌های فرهنگی در قالب دعا با مضامین اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بود که صحیفه سجادیه یادگار ماندگار آن حضرت است.
وی در ادامه به تشریح مشکلات زمان امام چهارم و اقدامات آن حضرت پرداخت و گفت: نداشتن یاران صادق و با وفا، عدم امکان اعتماد به مدعیان هواداری از امام و مواجه بودن با حکومتی که خون خاندان پیامبر را بر زمین ریخت و از هیچ جنایتی ابا نداشت از مهم‌ترین مشکلاتی بود که مانع اقدامات علنی و عملی امام می‌شد اما حضرت سجاد(ع) با سخنرانی و حاضرجوابی خود در مجالس یزید در کوفه و شام و پس از آن با موعظه‌های سیاسی به تبلیغ دین می‌پرداخت.
امام جمعه نصرآباد با اشاره به مواضع آمریکا در قبال سپاه و فرازی از فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا که فرمودند بغض و حرف‌های دشمن علیه سپاه به خاطر اقتداربخشی سپاه است، اظهار کرد: راه مقابله با زیاده‌خواهی دشمن توسعه و تقویت اقتدار نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.
وی با اشاره به‌عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای این نیرو گفت: سپاه در کشورهای مختلف اقتدار خود را نشان داده و مسئولیت پاسداری از انقلاب اسلامی در همه دنیا و برخورد با هر خطری که متوجه انقلاب اسلامی در هر جا که باشد بر عهده سپاه است.
ولی‌اله عرب‌مختاری نصرآبادی
captcha