کلینیک‌های سیار دندان پزشکی در آذربایجان غربی افتتاح شد
کد خبر: 3652551
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱

کلینیک‌های سیار دندان پزشکی در آذربایجان غربی افتتاح شد

گروه اجتماعی: کلینیک‌های سیار دندان پزشکی در روستای رزگه ارومیه افتتاح شد.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از آذربایجان غربی، به نقل از ایسنا علی تقی زاده افشاری معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی در آیین افتتاح کلینیک های سیار دندان پزشکی اظهار کرد: وزارت بهداشت در یک اقدام ابتکاری کلینیک های سیار را به تعداد ۸۰ کلینیک جهت ارائه خدمات سلامت دهان و دندان به مناطق محروم کشور فراهم کرده است که از این تعداد دو کلینیک نیز به آذربایجان غربی اختصاص یافته است.

وی افزود: هرکدام از کلینیک ها با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان و توسط دندان پزشکان خیّر آماده ارائه خدمات دندان پزشکی به مناطق محروم هستند.

تقی زاده افشاری هدف از اجرای این طرح را خدمات رسانی درمانی مطلوب و ارتقای شاخص سلامت دهان و دندان در کشور عنوان کرده و بیان کرد: این کلینیک ها مجهز به سیستم گرمایش، سرمایش، منبع آب و فاضلاب و رادیو گرافی بوده که موظف به ارائه خدمات به صورت ۲۰۰ روز در سال و گردشی در مناطق محروم هستند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رتبه ۷ کشوری را در حوزه سلامت و درمان به خود اختصاص داده است تصریح کرد: ۵۳۳ طرح بهداشتی و درمانی در استان در حال بهره برداری است که از این تعداد ۳۰ طرح افتتاح شده و مابقی در دست اقدام است، همچنین در سال جاری حدود یک هزار تخت نیز به تخت های بیمارستانی افزوده خواهد شد.

معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی در ادامه گفت: به زودی انجمن خیرین سلامت دهان و دندان در آذربایجان غربی راه اندازی می شود.
captcha