پذیرایی روزانه 8هزار زائر از سوی ستاد عتبات عالیات ساوجبلاغ
کد خبر: 3652557
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

پذیرایی روزانه 8هزار زائر از سوی ستاد عتبات عالیات ساوجبلاغ

گروه اجتماعی: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان ساوجبلاغ گفت: این ستاد همزمان با ایام سوگواری اربعین حسینی روزانه از 8هزار زائر کربلای معلی پذیرایی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، محسن تک‌زارع، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان ساوجبلاغ، 22مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهارکرد: 15 موکب برای پذیرایی از زائران حسینی در عراق توسط ستاد عتبات عالیات ساوجبلاغ پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اهمیت برپایی موکب برای زائران گفت: این امر مانور عظیمی از پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) از اقصی نقاط جهان، وحدت مسلمانان، پیروی و علاقه‌مندی و محبت مردم به اهل بیت(ع) و حضرت سیدالشهدا(ع) است.
تک‌زارع با اشاره به اینکه حضور مردم در آیین راهپیمایی اربعین حسینی به یک حماسه بزرگ انسانی تبدیل شده است، گفت: میلیون‌ها زائر با پای پیاده برای نشان دادن وحدت، امامت و ولایت و محبت به اهل‌بیت(ع) در این مراسم شرکت می‌کنند که در نوع خود کم‌نظیر است.
این مسئول ابرازکرد: تدارکات این همایش عظیم توسط مواکب ساوجبلاغ در حال انجام است و تا این لحظه 60 درصد مواد غذایی و 30 درصد لوازم و ملزومات آماده است و مابقی هم به لطف خدا از طریق کمک‌های مردمی تکمیل خواهد شد.
وی یادآور شد: ستاد بازسازی عتبات عالیات از سال 82 و از زمان فروپاشی رژیم بعثی عراق خدمات خوبی در حرمین شریفین داشته و طرح‌های عمرانی مناسبی اجرا کرده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان ساوجبلاغ بیان کرد: اصل وظیفه ستاد در توسعه و ساخت و ساز حرمین است و به غیراز آن موظف به مشارکت در اربعین و مهمانپذیری زوار را برعهده دارد.
وی گفت: تمامی تدابیر لازم برای پذیرایی از زائرین اربعین حسینی اندیشیده شده و تلاش داریم علاوه بر تیم پزشکی کشوری که قرار شده در عراق مستقر شوند ما نیز از شهرستان ساوجبلاغ تیم پزشکی با همکاری شبکه بهداشت اعزام کنیم.
تک‌زارع با تاکید بر اینکه زائرین اربعین حسینی حتما باید برای خروج روادید معتبر داشته باشند گفت: مرزی که برای زائرین استان البرز و مردم ساوجبلاع مشخص شده منطقه مهران است به همین دلیل تقاضا داریم برای سهولت در ارائه خدمات از همین مرز عبور کنند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان ساوجبلاغ از اجرای طرح یاوران حسینی خبر داد و گفت : از 29 مهر تا 5 آبان پاکت‌هایی در مدارس آموزش و پرورش توزیع می‌شود که علاقه‌مندان با اهدای نذورات می‌توانند هدایای خود را ارسال کنند.
وی با اشاره به اهمیت برپایی موکب برای زائرین تاکید کرد: این کار، مانور عظیمی از پیروان مکتب اهل بیت(ع) از اقصی نقاط جهان، وحدت مسلمانان، پیروی و علاقمندی و محبت مردم به اهل بیت(ع) و حضرت سیدالشهدا است.
این مسئول با اشاره به اینکه حضور مردم در آیین راهپیمایی اربعین حسینی به یک حماسه بزرگ انسانی تبدیل شده است، گفت: میلیون ها زائر با پای پیاده برای نشان دادن وحدت، امامت و ولایت و محبت به اهل بیت(ع) در این مراسم شرکت می‌کنند که در نوع خود کم‌نظیر است.

captcha