مهدهای قرآنی از حمایت‌های خوبی برخوردار نیستند
کد خبر: 3652560
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲

مهدهای قرآنی از حمایت‌های خوبی برخوردار نیستند

گروه فعالیت‌های قرآنی: یک مربی مهد قرآن عنوان کرد: مهدهای قرآنی سراسر کشور از حمایت های مناسبی برخوردار نیستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  از همدان، مریم حسینی، مربی مهد قرآنی شهرستان رزن اظهار کرد: 15 سال است در مهدهای کودک،کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، کلاس‌های قرآن و مدارس در زمینه و محدوده کودکان فعالیت می‌کنم
وی افزود: کسانی که با کودکان سر و کار دارند باید مانند کودکان خندان و شاداب بوده و انگیزه لازم برای کار با انها را داشته باشد، محتوای آموزشی برای کودکان در مهدهای قرآنی یا مکان‌ها و آموزشکده‌های که در آن مدیرت انقلابی حضور دارد بسیار مطلوب و مفید برای تربیت کودکانی زنده،فعال و پویا است.
این مربی مهدها کودک ادامه داد:اما در مهدهای کشور و شهرستان رزن برخلاف مباحث مالی که بهزیستی رسیدگی خوبی دارد اما در مسائل محتوایی نظارت مستمر و دقیق با متون مدون وجود ندارد.
حسینی عنوان کرد: تعالیم و آموزش‌ها اصیل اسلامی در جامعه برای کودکان بسیار ضعیف است در حالی که اساس تعلیم و تربیت، از ابتدا تولد تا هفت سالگی آغاز می‌شود.
این مشاور امور تربیتی با اشاره به مراجعه دانش آموزان و والدین آنها به مشاوران در دوره‌ها دبیرستان و راهنمایی تاکید کرد: در آن دوران است که والدین برای جبران مشکلات به مشاور مراجعه می‌کنند در حالی که دیگر سن آموزش تعلیم و تربیت گذشته است و بسیاری از روحیات و مشکلات در شخصیت نوجوانان شکل گرفته است.
 وی با انتقاد از عدم حمایت از مهدهای قرآنی در کشور گفت: در سیستم بهزیستی و دستگاه‌های مسول در کشور مهدهای کودک فقط حمایت مال می‌شوند و از مهدها قرآنی حمایت مالی خاصی صورت نم گیرد و این یک مشکل اساسی است.
وی در پایان از مسئولین و دستگاه‌ها فرهنگی کشور خواست تا به مهدهای قرآنی توجه جدی تر نشان دهند.
منبع: پایگاه خبری صبح رزن
captcha