ضرورت توجه به ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برای حفظ محیط‌ زیست در ایام اربعین
کد خبر: 3652570
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

ضرورت توجه به ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برای حفظ محیط‌ زیست در ایام اربعین

گروه اجتماعی: مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان ایلام بر ضرورت توجه به ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برای حفظ محیط ‌زیست در ایام اربعین حسینی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان ایلام، مازیار سلیمان نژاد، مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان ایلام امروز در نشست مشترک با سازمان‌های مردم‌ نهاد محیط زیستی استان ایلام با موضوع مشارکت در همایش بزرگ اربعین حسینی، اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌ نهاد محیط زیستی با انجام برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی در زمینهٔ حفظ محیط ‌زیست در مسیرهای تردد زوار می‌توانند در جهت پاکیزگی محیط و کاهش پسماندها و جمع‌آوری زباله‌ها تلاش کنند.
وی بابیان اینکه آموزش موکب‌ها در زمینهٔ مدیریت صحیح پسماندهای ناشی از استفاده ظروف یک‌بار مصرف از برنامه‌های مورد نظر در ایام اربعین است، افزود: مواد پلاستیکی نتایج زیان باری برای طبیعت به بار می‌آورند و مشارکت همه زوار در این زمینه نقش بسزایی در حفظ محیط ‌زیست دارد.
سلیمان‌نژاد در ادامه به ظرفیت بالای تشکل‌های محیط زیستی استان در جهت اشاعه فرهنگ حفظ محیط‌ زیست اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در ایران توجه به مسائل محیط ‌زیست در دهه‌های اخیر افزایش ‌یافته و این اتفاق مبارکی است که در سایه مشارکت مطلوب مردم تحقق ‌یافته است.
مدیر کل محیط زیست استان ایلام اضافه کرد: در استان ایلام نیز آحاد مختلف جامعه و سازمان‌های مردم‌نهاد در برنامه‌های مختلف محیط‌ زیست حضوری فعال دارند.
captcha