فرهنگ اقامه نماز اول وقت در ادارات ترویج شود
کد خبر: 3652576
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷

فرهنگ اقامه نماز اول وقت در ادارات ترویج شود

گروه معارف: دبیرستاد اقامه نماز استان البرز گفت: اقامه نماز اول وقت در ادارات و مکان‌های عمومی تاثیر ویژه‌ای در ترویج این واجب دینی دارد.

حجت الاسلام سیداکبر موسوی، دبیر ستاد اقامه نماز استان البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: توجه به اقامه نماز در اول وقت امری مورد تاکید دین مقدس اسلام است که در نظام اداری نیز در قالب آیین‌نامه ترویج توسعه فرهنگ نماز مصوبه هیات وزیران مورد توجه قرار گرفته که این آیین نامه از سوی ستاد مرکزی به تمام دستگاه‌های اجرایی استان‌ها ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه تلاش ما و مسئولان بر رعایت اقامه نماز اول وقت و عدم تداخل آن با جلسات است، گفت: توجه به نماز در سال‌های متمادی مورد تاکید بوده چراکه می‌دانیم که اگر مسئولی بخواهد جامعه را به سمت اقامه نماز اول وقت هدایت کند در گام نخست خودش باید عامل باشد.
این مسئول بیان کرد: فقط در برخی موارد جلساتی به صورت اضطراری شاید برگزار شود که ممکن است زمان آن با وقت شرعی و نماز تداخل پیدا کند که جز استثنائات بوده ولی اگر فراگیر شود اقدامی غیرقابل پذیرش است.
موسوی از مسئولان استانی خواست تا به نماز به عنوان یک فریضه الهی و از واجبات اسلام توجه ویژه داشته باشند و افزود: نماز بارزترین مصداق امر به معروف است و از آن جا که جامعه ما یک جامعه اسلامی است، اقامه نماز اول وقت در ادارات و مکان‌های عمومی تاثیر ویژه‌ای در ترویج این واجب دینی دارد.
دبیر ستاد اقامه نماز استان البرز ابراز امیدوار کرد که همه ما بتوانیم نسبت به این موضوع مهم حساس بوده و جلسات خود را به گونه‌ای تنظیم کنیم که با وقت شرعی تداخل نداشته باشد.
وی یادآور شد: بیشتر دستگاه‌های اجرایی به این امر مهم اهتمام ویژه‌ای دارند و تاکنون گزارشات خیلی کمی از عمل نکردن به این آیین‌نامه داشته‌ایم.
captcha