گزارش مدیران از حوزه‌ی کاری باید دقیق باشد
کد خبر: 3652585
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
سلیمانی دشتکی:

گزارش مدیران از حوزه‌ی کاری باید دقیق باشد

گروه اجتماعی: استاندار ایلام گفت: مدیران با اشراف کامل از حوزه خود به جلسه بیایند و از مدیری نمی‌پذیریم که در حوزه کاری خود به ریز، اشراف کافی نداشته باشد و آمار دروغ و غلط را به‌هیچ‌عنوان از مدیری نمی‌پذیریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از ایسنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار ایلام امروز در جلسه کارگروه رفع موانع تولید در استان، اظهار کرد: ستاد تسهیل باید در زمینهٔ رفع موانع تولید در استان به‌ صورت جدی کار کند و از اقدامات فرمالیته و بدون کارشناسی بپرهیزد.
وی با بیان اینکه مشکلات فعلی تولید و کارخانه‌های ما کمبود نقدینگی، بدهی به بانک‌ها و امور مالیاتی است، گفت: برخی واحدهای تولیدی باید دوباره مورد ارزیابی درست و دقیق صورت بگیرد و در زمینهٔ رفع موانع سر راه آن‌ها اقدام عملی انجام شود که این مهم مستلزم پای کار بودن همه‌ی دستگاه‌ها است.
سلیمانی‌دشتکی با اشاره به اینکه در اجرای برنامه‌های رفع موانع تولید و برگرداندن واحدهای غیرفعال به چرخه تولید باید مر قانون رعایت شود و در این راستا جنبه‌ی مثبت قانون را دید، نه جنبه منفی آن، تصریح کرد: در زمینهٔ مشکل بیمه‌ی واحدهای تولیدی و کارگران و کارکنان آن‌ها در بسیاری از استان‌ها تأمین اجتماعی خوب راه آمده و در استان هم باید این مهم مورد توجه تأمین اجتماعی باشد و همکاری لازم را با واحدهای تولیدی داشته باشد و همچنین امور مالیاتی هم در این راستا با بخشش جرائم و دیرکردها بخش صنعت و تولید استان را یاری کند.
وی با تأکید بر اینکه بانک‌ها هم باید با ارزیابی دوباره واحدهای تولیدی راکد و تعطیل را با پرداخت تسهیلات کمک کنند و به چرخه تولید برگرداند گفت: گاهی اوقات هم باید بپذیریم که بانک‌ها برای بازگرداندن تسهیلاتی که داده‌اند وثیقه‌ها را به اجرا بگذارند، اما از سیستم بانکی بیشتر انتظار می‌رود که واحدهای تولدی را یاری کند.
سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه استان‌های کم توسعه‌یافته خیلی روی سیستم بانکی فشار نیاورده‌اند، افزود: استان ایلام مزیت‌های خوبی برای توسعه دارد و نیازمند منابع برای بالفعل کردن این مزیت‌ها است، به عنوان مثال در حوزه نفت و گاز، پتروشیمی و پالایشگاه و صنایع پایین‌دستی می‌توان اقدامات خوبی انجام داده‌اند که موجب اشتغال‌زایی و توسعه استان می‌شود که در این راستا سیستم بانکی باید به جد کمک کند و با دیدن قوانین مثبت در این راستا موانع را بردارند.
استاندار ایلام خواست که موانع تولید در حوزه خود را روان‌سازی کند و هر مدیری با اطلاعات و دستورالعمل اشتباه مانع تولید شود با هماهنگی با دادستان استان بدون فوت وقت مورد برخورد قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: مدیران با اشراف کامل از حوزه خود به جلسه بیایند و از مدیری نمی‌پذیریم که در حوزه کاری خود به ریز اشراف کافی نداشته باشد و آمار دروغ و غلط را به‌ هیچ‌ عنوان از مدیری نمی‌پذیریم.
وی با اشاره به اینکه مدیران باید با دلسوزی و تلاش بی‌وقفه برای توسعه استان گام بردارند، گفت: مدیران با اعداد ارقام درست و دقیق حوزه خود به جلسات بیایند.
سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: ستاد تسهیل و بانک‌ها باید بار کج کارخانه و واحدهای تولیدی را راست کنند و از انداختن بار کج به جد پرهیز کنند و راه‌های زیادی برای رفع موانع تولید و به حرکت درآوردن چرخ تولید در استان وجود دارد که از همه درخواست داریم به جد پیگیر باشند.
وی با اشاره به اینکه روان‌سازی مسیر تولید باید متکی به قوانین با نگاه به بخش‌های مثبت قانون باشد، افزود: بانک‌ها دنبال قوانینی که موجب جلوگیری از پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی می‌شود نگردند، اما در سیستم بانکی هم باید منابع مردم حفظ شود.
استاندار ایلام افزود: اگر دستگاه‌ها برنامه درست و دقیق و مشخص داشته باشند به‌ راحتی می‌توان منابع و اعتبار جذب کنند.
سلیمانی‌دشتکی با تأکید بر اینکه مدیران هر حرفی که می‌زنند باید مستند، علمی و دقیق باشد و حرف‌های بر حسب حدس و گمان نمی‌پذیریم، گفت: منابع مالی به قدر کافی وجود دارد و  مدیران دستگاه‌ها باید برنامه دقیق و آماده داشته باشند و کار کنند.
وی اضافه کرد: امسال مشکل اعتباری و یارانه‌ای برای رفع موانع تولید در استان نخواهیم داشت.
در ادامه «شکرالله شیرخانی» سرپرست کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تکاپو در به‌ صورت جدی در راستای اشتغال‌زایی و آنچه مربوط به این حوزه است، پیگیر هستیم.
وی با بیان اینکه در زمینه‌ی مشاغل خانگی 38 میلیارد تومان در بخش کمیته امداد و 14 میلیارد تومان در بخش بهزیستی داریم، افزود: در کل 53 میلیارد تومان در حوزه ایجاد کسب‌وکار خانگی منابع داریم.
شیرخانی ادامه داد: یک و نیم میلیارد تومان هم تسهیلات در نظر گرفته شده است.
در ادامه «مرتضی دارایی» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی نیز اظهار کرد: صنایع کوچک و متوسط در استان نیاز جدی به حمایت دارند و در زمینهٔ بیمه تأمین اجتماعی دچار مشکل هستند که انتظار داریم تأمین اجتماعی در زمینهٔ بیمه به این واحدها کمک کند.
وی با بیان اینکه قانون تأمین زیرساخت‌های صنایع کوچ و متوسط توسط دستگاه‌ها اجرا نمی‌شود، افزود: گاز، آب و برق و تلفن طبق قانون موظف هستند زیرساخت‌ها را تا درب واحد تولیدی بیاورند.
دارایی اضافه کرد: به‌طور متوسط 68 درصد صنایع کوچک و متوسط کشور مشکل نقدینگی دارند.
در ادامه «حیدر نعمتی» مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت اقتصادی استانداری ایلام نیز گفت: سرمایه‌گذاران نیاز به حمایت‌های تشویقی دارند که در استان این مهم کم مورد توجه قرار می‌گیرد که سرمایه‌گذاران رغبت پیدا کنند در استان سرمایه‌گذاری کنند.
captcha