آموزش جغرافیا به ترامپ در فرهنگسرای فردوس
کد خبر: 3652595
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰

آموزش جغرافیا به ترامپ در فرهنگسرای فردوس

گروه هنر: فرهنگسرای فردوس پویش مردمی آموزش جغرافیا به ترامپ با شعار محوری «خلیج فارس در قلب هر ایرانی جاریست» را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 5، فرهنگسرای فردوس در پی سخنان گزاف رییس جمهور آمریکا در خصوص خلیج فارس، در نظر دارد با هدف صیانت از تمامیت ارضی میهن اسلامی که وظیفه ملی و دینی است و پاسداری از مرز و بوم ایران سرافراز و طنین نام ارزشمند «خلیج فارس» در سراسر جهان و به رخ کشیدن آیین و فرهنگ کهن ایرانیان که همواره در طی تاریخ با زبان صلح و دوستی، تمدن و فرهنگ غنی خود را در بلندای تاریخ جهان جای داده، با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف، با هم میهمان عزیز که در داخل و خارج کشور زندگی می‌کنند و دل در گرو وطن دارند، همدل و هم زبان شود.

راه‌اندازی پویش مردمی تحت عنوان آموزش جغرافیا به ترامپ با برگزاری برنامه‌های متنوع با موضوع «خلیج فارس» در سطح منطقه 5 شامل: برپایی نمایشگاه پوستر و آثار تایپوگرافی در فرهنگسرای فردوس و دیگر مراکز فرهنگی هنری این منطقه، شامل 50 اثر برگزیده جشنواره بین‌المللی پوستر خلیج فارس است که اردیبهشت 1395 از سوی فرهنگسرای فردوس و با حضور گسترده هنرمندان برگزار شد.

از دیگر اقدامات فرهنگسرای فردوس در این پویش می توان به معرفی کتاب و مستندات تاریخی خلیج فارس اشاره کرد که علاقمندان می‌توانند به  کانال کتابگرام به نشانی @ketabgeram_ferdos مراجعه کنند و به مستندات تاریخی و مرجع با موضوع خلیخ فارس دست یابند.

همچنین اجرای مسابقه عکس سلفی با پوستر خلیج فارس و ارسال تصویر به تلگرام فرهنگسرای فردوس به نشانی telegram.me/ferdosfarhangsara5، مسابقه نقاشی ویژه کودکان با موضوع خلیج فارس در مراکز فرهنگی هنری منطقه 5 و  انتشار پوسترهای منتخب جشنواره بین‌اللملی خلیج فارس در فضای مجازی و ... از دیگر برنامه‌های این مجموعه فرهنگی است که با هدف پاسداری از هویت کهن خلیج فارس و اثبات حقانیت مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران در حراست از این گنجینه گرانبها و کهن ایران زمین برگزار می‌شود.

ششمین جشنواره ملی و بین‌المللی پوستر خلیج فارس سال گذشته به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج فارس از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همکاری پایگاه مردم‌نهاد «خلیج فارس ما» و گروه هنری نومانا برگزار و 764 اثر از داخل و خارج کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

علاقمندان برای شرکت در این برنامه‌ها و کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز و یا با شماره 44058900 تماس بگیرند.
captcha