بزرگداشت شهید ابراهیم هادی در مشهد برگزار شد
کد خبر: 3652637
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸

بزرگداشت شهید ابراهیم هادی در مشهد برگزار شد

گروه فرهنگی: بزرگداشت شهید ابراهیم هادی، با حضور خواهر شهید و حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، ظهر امروز 22 مهرماه، در دانشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، کارشناس دینی، ظهر امروز 22 مهرماه، در بزرگداشت شهید ابراهیم هادی که در دانشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزا شد، با اشاره به خصوصیات برجسته اخلاقی شهید ابراهیم هادی، گفت: ما نباید فقط به بزرگداشت و ارج نهادن به شهدا اکتفا کنیم بلکه باید آنها را تکرار و تجربه کنیم و سرمشق خودمان قرار بدهیم. ما باید مانند شهید هادی زندگی کنیم نه اینکه فقط به این فکر کنیم که مثل او به شهادت برسیم. سبک زندگی شهید است که می‌تواند برای ما بسیار گره گشا باشد. پیام شهید هادی و سایر شهدا در سبک زندگی آنها است که باید الگوی جوانان ما باشند.
حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه شهید ابراهیم هادی جوانی بود معمولی مانند همه جوانان که مشکلات و مسائل مشابهی داشت، بیان کرد: جوانان نباید تصور کنند که شخصیت ایشان غیر قابل دسترسی است و نمی‌توانند ایشان را الگوی خود قرار دهند. شهید ابراهیم هادی که در آسمان پرستاره حماسه ایران اسلامی نقش ستاره قطبی را پیدا کردند، هرچند سایر شهدا که برخی گمنام هستند هم ستاره‌های درخشان این آسمان هستند.
این کارشناس دینی در ادامه اظهار کرد: اگر به شهید ابراهیم هادی دقیق نگاه کنیم خودمان را تغییر خواهیم داد و انتظارات و تعاریف ما از انسان سالم تغییر خواهد کرد، شهید ابراهیم هادی در جنگ جزو فرماندهان نبود و به عنوان رزمنده کارهای معمولی انجام می‌داد از این جهت الگو گرفتن از ایشان برای تمام جوانان میسر است چون همه نمی‌توانند فرمانده باشند اما همه امکان رزمنده بودن را دارند.
وی افزود: نوع نگاهی که شهیدان به زندگی داشتند و آثاری که این نوع نگاه برای آنان داشته، زندگی تک تک ما را پرمحتوا خواهد کرد اگر مثل شهدا به زندگی و دنیا نگاه کنیم، مثل شهدا فکر کنیم و آنها را که الگویی در اخلاص هستند سرمشق خود قرار دهیم در زندگی موفق خواهیم شد.
حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به خاطره‌ای از کشتی گرفتن شهید هادی بیان کرد: شهید هادی در مسابقه کشتی متوجه شدند که حریف شان از ناحیه مچ پا آسیب دیده است و ایشان در طول کشتی به این ناحیه دست نزدند و در صحبتشان با دوستان خود گفتند، ما می‌خواهیم فنمان را نشان دهیم و نه نقطه ضعف حریف را. وقتی با همین عمل کوچک می‌توانیم نامرد نباشیم پس می‌توانیم شهید را در زندگی روزمره‌مان الگو قرار بدهیم.
وی با بیان اینکه برای تربیت نسلی همچون شهید ابراهیم هادی پدر و مادرها باید توجه داشته باشند که فقط انجام دادن کار خوب کافی نیست، عنوان کرد: ما باید خودداری کردن را به فرزندانمان بیاموزیم که تاثیرگذاری بیشتری در تربیت آنان دارد. خود داری از هوای نفس است که موجب تداوم نسلی همچون شهید هادی در جامعه می‌شود.
حجت‌الاسلام پناهیان گفت: شهید ابراهیم هادی سطح توقع ما را از یک انسان مطلوب بالا می‌برد و وقتی الگو قرار بگیرد سبک زندگی مارا به هم خواهد ریخت و سبک جدیدی خواهیم داشت.
این کارشناس دینی در ادامه به خاطره‌ای از  فرمانده شهید هادی اشاره کرد که در زمان عزیمت از جبهه به تهران با درخواستی از سوی شهید هادی مواجه شد و عنوان کرد: فرمانده ایشان خاطره‌ای از ایشان تعریف کردند که زمانی قصد سفر به تهران را داشتند، شهید هادی مبلغی را به ایشان دادند با آدرس و گفتند این را هم بدستشان برسانید. در ابتدا تصور کردم بدهی خود را پرداخت می‌کنند اما بعدا متوجه شدم اینها خانواده های نیازمندی بودند که ایشان به آنها کمک می‌کرد و در جبهه هم از آنها غافل نشده است. شهید هادی آن زمان پول زیادی نداشت اما با همان پول کم از یاد محرومان غافل نبود.
وی ادامه داد: یک روز صبح شهید هادی با صدا و نفس تاثیرگذارش در جبهه اذان می‌گوید به طوری که صدایش تا سنگر دشمن می‌رسد و گلوله ای به دستش اصابت می‌کند. بعد از چند دقیقه عده‌ای از سنگر دشمن با پرچم‌های سفید خود را تسلیم می‌کنند و می‌گویند صدای اذان ما را متحول کرد و با خود گفتیم اینها مانند ما مسلمان هستند چرا باید با آنها بجنگیم و بعد از آن این افراد در سنگرهای ایران بر علیه دشمن جنگیدند و در عملیات ‌های دیگر شهید شدند.
حجت‌الاسلام پناهیان اظهار کرد: شهید حججی فقط به دلیل نوع شهادتش برجسته نشد بلکه شباهت او در سبک زندگیش که همچون شهید ابراهیم هادی بود او را برجسته کرد. شهید هادی در اندیشه تامین رضایت پروردگار عالم بود و در عملش اخلاص داشت. او آرزو کرده بود که مانند حضرت زهرا(س) بدنش برنگردد و به آرزوی خود رسید.
در ادامه، زهره هادی، خواهر شهید ابراهیم هادی با بیان اینکه شهید هادی و یاران همرزمش به مدت پنج روز در دره کمیل ایستادگی و مقاومت و جانفشانی کردند،  بیان کرد: امروز شهدای مدافع حرم شهدای دوران دفاع مقدس را الگوی خود قرار داده‌اند.
وی افزود: سیصد نفر از همرزمان شهید هادی که هنوز در کانال کمیل مفقود هستند و از صبوری‌های خانواده‌های منتظر این شهیدان سخن گفت که روزهای سخت انتظار عزیزانشان را پشت سر گذاشتند.
هادی با بیان اینکه برجسته‌ترین خصوصیت شهید ابراهیم هادی نماز اول وقت بود، تصریح کرد: شهید هادی حتی در زمان جنگ نیز به نماز اول وقت پایبند بود. اخلاص در عمل داشت و هرکاری انجام می‌داد فقط بین خودش و خداوند بود.

captcha