۶۶ درصد پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای تکمیل شده است
کد خبر: 3652644
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹

۶۶ درصد پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای تکمیل شده است

گروه اجتماعی: شهردار اصفهان پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای را بسته کاملي از خدمات مختلف خواند و گفت: ۶۶ درصد از این پروژه تکمیل شده است و باقی پروژه با همکاری پيمانکاران بايد اجرايي شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در حاشیه بازدید از مرکز همایش‌های بين‌المللي امام خامنه‌اي اظهار کرد: از سال ۸۹ مطالعات ساخت اين مرکز انجام و نهايتا در سال ۹۰ کلنگ اين پروژه به زمين زده شد. البته شهرهاي کيش، شيراز و اصفهان براي ساخت اين پروژه مطرح شده بودند كه نهايتا اصفهان براي ساخت اين مركز انتخاب شد.
وی افزود: قرار بود تا در شهریور سال ۹۱ این مرکز افتتاح شود اما بروز مشکلات از افتتاح این مرکز جلوگیري کرد.
نوروزی بیان کرد: این مرکز از ۳ بخش مجزا شامل سالن اصلی همایش‌ها، مجموعه تجاري و هتل تشکيل شده است.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه ۴۵۰ میلیارد تومان برآورد هزینه کلی اين پروژه است گفت: در ابتداي احداث اين پروژه قرار بود تا دولت ۱۰۰ ميليارد تومان از هزينه‌ها را متقبل شود اما تنها ۲۰ ميليارد تومان اعتبارات دولتي براي اين پروژه تخصيص داده شد.
نوروزی با بیان اینکه تا به امروز ۳۵۰ میلیارد تومان براي اين پروژه هزينه شده است، اظهار کرد: ۱۴۰ ميليارد تومان ديگر براي تکميل اين پروژه نياز می‌باشد و اخيرا هم قرار است تا ۶۵ ميليارد تومان را دولت بپردازد.
وی با اشاره به اینکه ۶۶ درصد از پروژه تکمیل شده است و باقی پروژه با همکاری پيمانکاران بايد اجرايي شود گفت: در ابتداي احداث اين پروژه، با حضور چند پيمانکار مباحث اجرايي دنبال مي شد اما مشكلات مانع از استمرار اين همكاري ها شد. البته هم اكنون ۷۰ شركت و پيمانكار مختلف با مديريت اين پروژه همكاري دارند.
شهردار اصفهان پروژه مرکز همایش‌ها را بسته کاملی از خدمات مختلف خواند که باید تمامی خدمات شامل سالن اصلی، هتل و مرکز تجاري در کنار همديگر باشند.
نوروزی اذعان کرد: با وجود مشکلاتی که در حوزه تامین مالی این پروژه وجود دارد ناگزير از اولويت بندي بخش‌ها هستيم، اما به نظر مي رسد افتتاح اين پروژه را نمي‌توان محدود به افتتاح فاز هاي مختلف کرد، چرا که بخش‌هاي مختلف اين پروژه لازم و ملزوم يكديگرند و رعايت اين مهم است كه به اصل پروژه لطمه‌اي نخواهد زد.
وی اصفهان را شهری با افق جهانی شدن خواند و گفت: طبیعتا اصفهان مقتضیاتي براي توسعه گردشگري دارد اما اين مهم نيازمند به توسعه زيرساخت‌هاست و يکي از اين زيرساخت‌ها تکميل اين پروژه است.
نوروزی مرکز همایش های بین المللی امام خامنه‌اي را داراي شاخصه هاي بين‌المللي براي اجراي همايش‌هاي بين المللي دانست و اذعان کرد: اين سالن از بسياري از سالن‌هاي کشور به روزتر و پيشرفته‌تر است، براي همين بايد اين مکان به محلي براي برگزاري اجلاس و همايش‌هاي مختلف ملي و بين‌المللي تبديل شود.
captcha