اقتصاد مقاومتی نسخه‌ رفع مشکلات اقتصادی کشور است
کد خبر: 3652682
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲

اقتصاد مقاومتی نسخه‌ رفع مشکلات اقتصادی کشور است

گروه اجتماعی: معاون اول رئیس جمهور، اقتصاد مقاومتی را نسخه‌ رفع مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: معتقدم اقتصاد مقاومتی صرفاً برای دوران تحریم نیست، بلکه نسخه‌ پیشرفت اقتصاد کشور و به معنای محافظت از اقتصاد در مقابل تکانه‌های خارجی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اسحاق جهانگیری عصر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان‌شرقی، اظهارات دیشب ترامپ را نمایشنامه‌ای مملو از غلو خواند و گفت: این سخنان نشان داد که رئیس جمهور آمریکا در دنیا تنهاتر از همیشه است.
وی، با اشاره با بازتاب این اظهارات خاطرنشان کرد: برای ترامپ بعد از این سخنان بی اساس، نه کسی دست زد و نه کسی در ایران از این سخنان ترسید.
جهانگیری، ادامه داد: ترامپ دیروز بی پایه تر و بی ادب تر از همیشه صحبت کرد و نه تنها منطقی در کلامش نبود بلکه به نهادهای بین‌المللی هم بی احترامی کرد.
وی اضافه کرد: رئیس جمهور آمریکا تلاش می‌کرد اصرار کند که بین ملت و رهبری ایران فاصله است در حالیکه عامل موفقیت نظام در 38 سال گذشته ، همواره پیوند مستحکم مردم و رهبری بوده است.
معاون اول رئیس جمهوری با ابراز تاسف از اظهارات ترامپ درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: سپاه امروز به نقطه‌ای رسیده که قوت قلب کشورهای منطقه شده است.
وی مهمترین هدف آمریکایی‌ها را نشان دادن فضای ناامن در اقتصاد کشور دانست و خاطرنشان کرد: نسخه پیشرفت اقتصاد ما اقتصاد مقاومتی است و هدف ما از اجرای سیستم‌های اقتصاد مقاومتی رسیدن اقتصاد به درجه ای از از استحکام است که که در مقابل تکانه‌های خارجی از خود محافظت کند.
جهانگیری با اشاره به ظرفیت‌های عظیم کشور در بخش‌های مختلف افزود: همه باید برای عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به صحنه بیایند و کمک کنند.
وی اقتصاد مقاومتی را نسخه‌ی رفع مشکلاتاقتصادی کشور دانست و گفت: معتقدم اقتصاد مقاومتی صرفاً برای دوران تحریم نیست، بلکه نسخه‌ پیشرفت اقتصاد کشور و به معنای محافظت از اقتصاد در مقابل تکانه‌های خارجی است.  
وی با بیان این‌که برنامه‌های مختلفی در قالب اقتصاد مقاومتی تدوین کرده‌ایم، اظهار کرد: در تحقق اقتصاد مقاومتی نباید همگان تنها دولت را بازخواست کنند، بلکه همگان همچون دولت، بخش خصوصی، رسانه‌ها، قوه قضائیه و ... برای تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند.  
جهانگیری با بیان‌ این‌که آذربایجان‌شرقی نباید در مسائل توسعه‌ای مشکل داشته باشد، اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی باید محور توسعه‌ی شمال غرب کشور باشد؛ چرا که استانی دانشگاهی و صنعتی است.
معاون اول رئیس جمهور، با اشاره به مشکلات دریاچه‌ی ارومیه، گفت: برای احیای دریاچه‌ی ارومیه متعهد هستیم، باید همه همچون آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و آقای کلانتری برای احیای دریاچه کمک کنند؛ برای تأمین بودجه‌ دریاچه نباید تنها به منابع دولتی اتکاء کنیم، البته به دنبال اختصاص بودجه‌ لازم هستیم.  
وی با بیان این‌که آذربایجان در تمدن کهن و فرهنگ جدید ایران تأثیر بسزایی داشته است، اظهار کرد: داشته‌ها و توانایی آذربایجان‌شرقی بی نظیر است و تمامی تحولات بزرگ امکان ندارد بدون حضور مردم و صاحب نظران این استان رخ دهد.  
وی ادامه داد: باید از فرصت‌های مادی و معنوی همچون شخصیت‌های نمادین، موقعیت استراتژیک، صنعت پویا، منابع طبیعی غنی و ... برای توسعه‌ی کشور بهره گیریم.  
جهانگیری با بیان این‌که بیش از 100 هزار وحد صنعتی بزرگ و کوچک در کشور وجود دارد، گفت: اینکه عده‌ای با دیدن یک واحد مشکل‌دار می‌گویند تمامی واحدهای کشور تعطیل است، درست نیست، این دیدگاه ها باید اصلاح شود.  
وی با بیان این‌که نگاهمان به تمامی استان‌های کشور یکسان است، گفت: آذربایجان‌شرقی و کرمان برای بنده هیچ تفاوتی ندارد و باید دلایل عدم توسعه بررسی شود.  
جهانگیری با بیان اینکه دولت انتظار دارد تمامی مدیران در راستای اهداف دولت حرکت کنند، اظهار کرد: دولت دوازدهم فعالیتش را شروع کرده و در حال اعلام سیاست‌ها به مدیران استانی است و با حضور استاندار جدید و نماینده ولی فقیه جدید در آذربایجان‌شرقی، روح تازه‌ای بر روح این استان دمیده شده است که می تواند منجر به توسعه شود.
captcha