فراخوان سومین سوگواره ملی میعادگاه دانشجویان «عاشورایی» در چهارمحال و بختیاری اعلام شد
کد خبر: 3652704
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱

فراخوان سومین سوگواره ملی میعادگاه دانشجویان «عاشورایی» در چهارمحال و بختیاری اعلام شد

گروه فرهنگی: سومین سوگواره ملی میعادگاه دانشجویان «عاشورایی» با محوریت شعر عاشورایی، عکس و قطعه‌های صوتی در استان زنجان برگزار می شود که فراخوان این سوگواره امروز ۲۲ مهر در چهارمحال و بختیاری اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از خبرگزاری شبستان از شهرکرد، سومین سوگواره ملی میعادگاه دانشجویان «عاشورایی» به میزبانی حسینیه اعظم، جهاد دانشگاهی استان زنجان، و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار می‌شود.
 
شعر عاشورایی، عکس و قطعه های صوتی و کلیپ های تصویری از محورهای سومین سوگواره ملی میعادگاه دانشجویان «عاشورایی» است.
 
سومین دوره این سوگواره ملی که به‌صورت دوسالانه از 31 شهریور ۱۳۹۶ مطابق با اول محرم‌الحرام ۱۴۳۹ هجری قمری در چهار بخش شعر، عکس «حرفه‌ای و آماتور»، قطعه‌های صوتی «پادکست» و کلیپ‌های تصویری فعالیت خود را آغاز کرد و مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار در این سوگواره تا اول آذرسال‌جاری ادامه دارد.
 
علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند پایگاه اینترنتی سوگواره به آدرس www.roozevaghee.ir و کانال تلگرامی به آدرس t.me/rooz_e_vaghee مراجعه و یا با شماره تلفن 301 و 33035300-024 تماس بگیرند.
 
این سوگواره ملی که دبیرخانه دائمی آن به‌ واسطه اشتهار زنجان به «پایتخت شور و شعور حسینی ایران اسلامی» در زنجان قرار دارد، تلاش می‌کند تا از طریق تشویق دانشجویان به تفکر و خلق آثار فاخر در بخش‌های مختلف در جهت تعمیق باورهای دینی و مذهبی در میان نسل آینده‌ساز کشور، گامی هر‌چند کوچک بردارد.
 
ترویج هنر متعالی انقلابی، اشاعه سبک و سیاق زندگی این امام همام در جامعه به‌ویژه در بین جوانان و نوجوانان، بدعت‌شناسی و آگاهی از زمینه‌های ورود بدعت و تحریف در فرهنگ عاشورایی، جهت بهره‌گیری مؤثر و مستمر و کاربردی قابل انعکاس در فضای جامعه، از اهداف سومین سوگواره ملی میعادگاه دانشجویان «عاشورایی» بشمار می‌رود.
 
خاطرنشان می شود: نخستین سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» با همکاری دانشگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان زنجان، در راستای تعمیق فرهنگ عاشورایی در سطح جامعه دانشگاهی و به‌ویژه قشر جوان، در سال 1393 برگزار شد.

captcha