برترین‌های مسابقات قرآنی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران معرفی شدند
کد خبر: 3652708
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

برترین‌های مسابقات قرآنی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران معرفی شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران از اعلام برترین‌های مسابقات قرآنی این اداره‌کل در سطح استان خبر داد.

حجت‌الله حیدری، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران در گفت‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، اظهار کرد: مرحله استانی مسابقات قرآنی با حضور 178 شرکت‌کننده در سه بخش جوانان؛ ورزشکاران و کارکنان بصورت مجزا برای آقایان و بانوان، پنج شنبه 20 مهر ماه در مجتمع قرآنی – فرهنگی بصیرت امامزاده ابراهیم(ع) آمل با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
وی افزود: در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات هزار و 229 شرکت کننده فعال قرآنی با یکدیگر در 6 رشته قرآنی به رقابت پرداختند.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به نتایج نفرات برتر در هر بخش و رشته‌های مختلف تصریح کرد: در بخش کتبی، رشته حفظ موضوعی احادیث برادران کارکنان، محمد اسماعیل اسماعیلی از شهرستان محمودآباد به مقام اول دست یافت.
وی افزود: در رشته حفظ موضوعی احادیث بانوان کارکنان، سیده لیلا موسوی از شهرستان آمل به مقام اول و سیده زینب یعقوبی از شهرستان بابلسر به مقام دوم دست یافت.
حیدری با بیان اینکه در رشته حفظ موضوعی احادیث بانوان جوانان، مبینا امیرخانلو از شهرستان گلوکاه، مقام اول و سمیه دهنوی از شهرستان محمودآباد، مقام دوم را کسب کرد.

وی افزود: در رشته حفظ موضوعی احادیث بانوان ورزشکاران، علیا رنجبر از شهرستان ساری و راحله حسین‌پور از شهرستان بابلسر به طور مشترک به مقام اول دست یافتند.
این مسئول با بیان اینکه در رشته تفسیر موضوعی قرآن بانوان ورزشکار، نسیبه دهنوی از شهرستان محمودآباد حائز رتبه اول شد، عنوان کرد: در رشته تفسیر موضوعی قرآن بانوان کارکنان، فاطمه توکلی از شهرستان محمودآباد به مقام اول دست یافت.
وی ادامه داد: در بخش شفاهی در رشته حفظ یک جزء بانوان در بخش کارکنان، رویا بی‌آزار از هیئت روستایی و بازی‌های بومی محلی  حائز مقام اول شد.
حیدری گفت: در رشته حفظ یک جزء بانوان ورزشکار فائزه علی نژاد از شهرستان آمل مقام اول، حنانه جعفرآقایی از شهرستان نکا دوم و سیده یاسمن هاشمی از شهرستان قائم شهر به مقام سوم یافت.
وی ادامه داد: در رشته حفظ 10 جزء بانوان در بخش جوانان، مبینا هدایتی از شهرستان رامسر موفق به کسب مقام اول، منیره سادات حسینی از شهرستان قائم‌شهر، دوم و پریا زرگر کاظمی از شهرستان عباس آباد سوم شد.

حیدری اظهار کرد: در رشته قرائت ترتیل بانوان ورزشکار، مائده امینی‌نیا  از شهرستان رامسر مقام اول، حکیمه بزرگیان از شهرستان بابلسر دوم و معصومه علیزاده از شهرستان آمل به مقام سوم یافت.

وی ادامه داد: در رشته قرائت ترتیل بانوان در بخش جوانان؛ فرشته بابایی از شهرستان بابلسر، احمدی از شهرستان سوادکوه شمالی و فائزه رضایی از شهرستان نور به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

حیدری گفت: در رشته قرائت تحقیق بانوان ورزشکار، محبوبه بهاری از شهرستان سوادکوه مقام اول، ام‌البنین آقاجانی از شهرستان رامسر دوم و زهرا شیخ  از شهرستان نکا به مقام سوم یافت.
وی با بیان اینکه در رشته حفظ یک جزء آقایان در بخش کارکنان، جعفر عباسی  از هیئت نابینایان و کم بینایان به مقام اول دست یافت، افزود: در رشته حفظ یک جزء آقایان ورزشکار؛ محمد حسن کاظمی از شهرستان ساری،محمد جواد نجف‌پور از شهرستان آمل و پژمان قاسمی از شهرستان سوادکوه به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شد.
حیدری گفت: در رشته حفظ 10 جزء آقایان در بخش جوانان، امیر حسین زرگری از شهرستان نکا مقام اول، حسین همایون از شهرستان محمود آباد و وحید دهنوی از شهرستان قائم شهر به مقام سوم دست یافت.
وی افزود: در رشته قرائت ترتیل آقایان در بخش جوانان؛ حمزه احمدی از شهرستان آمل مقام اول و محمد ضیایی فرد از شهرستان بابلسر دوم  و هادی مهدوی از شهرستان گلوگاه به مقام سوم دست یافت.
این مسئول تصریح کرد: در رشته قرائت ترتیل، آقایان ورزشکار، سعید دهنوی از شهرستان قائم‌شهر، جواد حبیبی از شهرستان گلوگاه و تقی رجب‌نژاد از شهرستان بابلسر به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.
وی افزود: در رشته قرائت تحقیق آقایان در بخش جوانان؛ ساسان خانلرزاده از شهرستان بابل، حسین داداش نژاد از شهرستان آمل و ابوالفضل ذبیح‌تبار از شهرستان بابلسر به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.
حیدری عنوان کرد: در رشته قرائت تحقیق آقایان ورزشکار؛ علی عظیمی از شهرستان گلوگاه  مقام اول؛ حسین مطلبی از شهرستان بابلسر  مقام دوم و مرتضی شجاع شفیعی از شهرستان عباس آباد به مقام سوم دست یافت.
معاون فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران گفت: مرحله کشوری بخش کتبی با حضور 7 شرکت کننده ساعت 10 صبح روز شنبه 22 مهر 96 در سالن اجتماعات شهید زرهون اداره‌کل ورزش و جوانان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
وی افزود: در بخش شفاهی مرحله کشوری مسابقات خواهران از روزهای 5 الی 8 آبان ماه و برادران از روزهای 8 الی 10 آبان ماه به میزبانی استان فارس در شهر شیراز برگزار خواهد شد و نفرات اول هر رشته از استان مازندران در مسابقات کشوری شرکت خواهند کرد.
برترین‌های مسابقات قرآنی اداره کل ورزش و جوانان  مازندران معرفی شدند

captcha