جشنواره شعر دفاع مقدس در فهرج برگزار شد
کد خبر: 3652710
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۹

جشنواره شعر دفاع مقدس در فهرج برگزار شد

گروه فرهنگی: جشنواره شعر دفاع مقدس (یادمان شهید حججی) ویژه شهرستان‌های شرق استان کرمان دیروز شنبه، 22 مهر با حضور معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و رئیس بسیج هنرمندان شهرستان کرمان و فهرج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، وحید محمدی، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در مراسم اختتامیه این جشنواره در سخنانی با گرامیداشت یاد و نام شهید حججی گفت: حماسه دفاع مقدس برگرفته از حماسه سرخ عاشوراست، خون‌های پاک شهیدان ریشه در کربلای حسینی دارد و پیام‌ها و درس‌های عاشورا، زمینه‌ساز فرهنگ دفاع و مقاومت و شجاعت رزمندگان مرهون فرهنگ عاشورایی بود.
وی افزود: پایان دفاع مقدس همچون پایان عاشوراست؛ دفاع مقدس و عاشورا هر دو رسواگر چهره ستم و تزویر و رضایت پروردگار و ذکر دعا و عبادت و زمزمه وصل بودند، تمسک به این فرهنگ و تن ندادن به ذلت و نهراسیدن از دشمن تضمین کننده بقا و سلامت مکتب اسلامی است.
محمدی با اشاره به این که با زبان هنر می‌توانیم لایه‌های ارزشی دوران دفاع مقدس را یادآوری کنیم تصریح کرد: جهت تحکیم مبانی انقلاب اسلامی و فرهنگ دینی هنرمندان از سر اخلاص و تعهد خلق آثاری که صبر، فداکاری و پایداری را متبلور سازد، دستمایه هنری خود قرار دهند و منتقل کننده و نشر دهنده فرهنگ ایثار و شهادت باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شهید حججی به یک نماد جوان انقلابی و با صلابت تبدیل شد، جوانی انقلابی که  با خودسازی و تمسک به فرهنگ عاشورایی از میان هجمه‌ها، با صلابت عبور می‌کند و سیر و سلوک معنوی را طی می‌کند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: هنرمندان با این حس زیبای وطن‌دوستی و عشق بتوانند در عرصه خلق  آثار هنری موفق باشند.
یادآور می‌شود، در این جشنواره تعداد ٤٧ اثر از شهرستان های بم، ریگان، نرماشیر، فهرج به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
بر اساس رای هأت داوران از این تعداد ١٢ اثر به عنوان  آثار برگزیده انتخاب شد که به نفرات برتر لوح تقدیر، تندیس و جوایز نقدی اهدا شد.
captcha