ثبت‌نام 18500 نفر از استان اصفهان برای شرکت در مراسم اربعین
کد خبر: 3652754
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

ثبت‌نام 18500 نفر از استان اصفهان برای شرکت در مراسم اربعین

گروه اجتماعی: رییس سازمان حج و زیارت استان اصفهان از ثبت‌نام 18 هزار و 500 نفر از استان اصفهان در سامانه «سماح» برای شرکت در مراسم اربعین امسال تا روز گذشته خبر داد.

علامعلی زاهدی، رییس سازمان حج و زیارت استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: سازمان حج و زیارت یکی از کمیته‌‎های 13 گانه ستاد اربعین است که وظیفه ثبت‎نام و تحویل ویزا به متقاضیان را برعهده دارد.
 وی افزود: تاکنون بیش از 18 هزار 500 نفر در سامانه سماح برای شرکت در مراسم اربعین امسال از استان اصفهان ثبت‌نام کرده‌اند و تا سه روز مانده به اربعین نیز امکان ثبت‌نام در این سامانه وجود دارد.
رییس سازمان حج و زیارت استان اصفهان با بیان اینکه دفتر موقت کنسولی عراق در اصفهان از 12 مهرماه امسال در اصفهان دایر شده است، افزود: تاکنون ویزای 10 هزار نفر از ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح، صادر و تحویل متقاضیان شده است.
زاهدی ادامه داد: سال گذشته  85 هزار نفر از استان اصفهان در سامانه سماح ثبت‌نام و در مراسم اربعین شرکت کردند؛ امسال نیز پیش بینی‎ می‌کنیم تعداد ثبت‌نام کنندگان به نسبت سال گذشته افزایش پیدا کند.
وی تصریح کرد: از شهروندان درخواست داریم برای ثبت‌نام و اعزام به کربلا، تنها به دفاتر مجاز و تحت پوشش سازمان حج و زیارت مراجعه کنند، زیرا دفاتر غیرمجاز، فاقد هر نوع بیمه هستند که این مسئله می‌تواند مشکلاتی را برای شهروندان به‌وجود آورد.
وی تصریح کرد: اکنون 200 دفتر زیارتی وابسته به سازمان حج و زیارت در استان اصفهان دایر است که مجوز لازم را برای فعالیت دارند.
زاهدی ادامه داد: توصیه می‌کنیم متقاضیان، ثبت‌نام خود را برای اعزام به کربلا و شرکت در مراسم اربعین به روزهای پایانی مهلت ثبت‌نام موکول نکنند.
captcha