برنامه مرحله مقدماتی جشنواره قرآنی الحافظون
کد خبر: 3652765
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

برنامه مرحله مقدماتی جشنواره قرآنی الحافظون

گروه مسابقات: مرحله مقدماتی پنجمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون از روز 13 مهرماه آغاز شده و تا آخر هفته جاری پایان خواهد یافت.

الحافظون

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرحله ناحیه‌ای پنجمین جشنواره قرآنی الحافظون که به همت سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ برگزار می‌شود تا روز 27 مهرماه پایان می‌یابد. رقابت‌های این مرحله در نواحی مختلف و از روز 13 مهرماه آغاز شده است.

بر همین اساس طی روزهای گذشته و براساس آنچه که از سوی سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ اعلام شده است، نواحی کربلا و الغدیر در روز 13 مهرماه، نواحی شهید رجایی، کمیل، شهید بهشتی و مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در روز 15 مهرماه رقابت مرحله ناحیه‌ای خود را برگزار کرده‌اند.

همچنین نواحی مسلم‌ابن عقیل و ابوذر نیز در روز 19 مهرماه رقابت‌های این مرحله را برگزار کرده‌اند، روز 20 مهرماه هم نواحی امام خمینی(ره)، سلمان، ولیعصر(عج) و شهید مطهری اقدام به برگزاری رقابت مرحله مقدماتی خود کرده‌اند.

روز 21 مهرماه نیز ادارات، دانش‌آموزی و کارگری رقابت خود را برگزار کردند و در روز 22 مهرماه نیز نوبت به برگزاری رقابت مقدماتی ناحیه حبیب‌ ابن مظاهر رسید.

همچنین روز 24 مهرماه نیز نواحی جماران، امیرالمومنین(ع) و شهید مفتح و روز 25 مهر نیز ناحیه‌های میثم، مقداد، شهید باهنر و حمزه سیدالشهداء رقابت خود را برگزار می‌کنند.

روزهای 26 و 27 مهرماه نیز آخرین نواحی مقاومت بسیج یعنی ناحیه مالک اشتر، ناحیه شهید محلاتی و عمار یاسر و قدس رقابت این مرحله را برگزار می‌کنند. این برنامه زمانی ویژه رده سنی زیر 9 سال است.

پنجمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود. مرحله نهایی این مسابقات آبان‌ماه و با حضور برگزیدگان نواحی مختلف شهر تهران بزرگ برگزار می‌شود. 

این جشنواره در سه مقطع سنی زیر ۹ سال، ۱۰ تا ۱۶ سال و ۱۷ سال به بالا برگزار می‌شود. مسابقات مقطع سنی تا ۹ سال در شش رشته حفظ ۲۰ سوره آخر جزء سی‌ام، نیم جزء، یک جزء، ۳ جزء، ۵ جزء و ۷ جزء(به صورت شفاهی در مرحله ناحیه‌ای) و مسابقات مقطع سنی ۱۰ تا ۱۶ سال و ۱۷ سال به بالا نیز در رشته‌های حفظ یک جزء، ۳ جزء، ۵ جزء، ۷ جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل و حفظ و مفاهیم سوره‌های مبارکه واقعه و ملک برگزار می‌شود.

captcha