اردوی راهیان نور؛ فرصتی تربیتی برای دانش‌آموزان
کد خبر: 3652772
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
عباسی عنوان کرد:

اردوی راهیان نور؛ فرصتی تربیتی برای دانش‌آموزان

گروه اجتماعی: معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اردوی راهیان نور فرصت تربیتی برای دانش‌آموزان است و سال گذشته 5 هزار و 500 دانش‌آموز استان به مناطق عملیاتی غرب و جنوب اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، دیروز شنبه 22 مهرماه آیین بدرقه 120 دانش‌آموز دختر شهرستان ابهر به اردوی راهیان نور غرب کشور در محل سالن صدف سپاه ناحیه ابهر برگزار شد .

در این مراسم محمود عباسی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: آشنایی دانش‌آموزان با رشادت‌های جوانان سال‌های دفاع مقدس و استفاده از خاطرات آن دوران از مهم‌ترین اهداف اردوی راهیان نور است.

عباسی با اشاره به اینکه راهیان نور فرصت تربیتی است و باید از ظرفیت‌های این اردوها استفاده کرد، گفت: سال گذشته 5 هزار و 500 دانش‌آموز استان به مناطق عملیاتی غرب و جنوب اعزام شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: در این اردوها دانش‌آموزانی که جنگ را ندیده‌اند، خاطرات جوانان از جان گذشته را ورق می‌زنند که این موضوع باعث ایجاد تحول روحی در دانش‌آموزان می‌شود.

وی ایمان و وحدت ملی را مهم‌ترین سلاح‌های ملت ایران در مقابل تهدیدهای دشمنان اعلام کرد و گفت: اقتدار و عزت کشور ما، حاصل برکت خون شهدا است و ما باید تلاش کنیم، تا با تاسی از فرهنگ عاشورا و با انتقال فرهنگ ایثار و شهادت کشور را در مقابل هر هجمه‌ای بیمه کنیم.

اردوی راهیان نور زمینه‌ساز مقابله با تهاجم فرهنگی بین دانش‌آموزان است

همچنین در ادامه این مراسم موسی رضایی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر اظهار کرد: برگزاری این اردوها بسترساز مقابله با تهاجم فرهنگی، ارتقای بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر تاکید کرد: برگزاری این اردوها تاثیر ویژه‌ای در ایجاد نگاه معنوی در دانش‌آموزان و پی بردن به اهمیت جایگاه امنیت و آرامش در جامعه دارد.

captcha