روایت وقایع بعد از حادثه عاشورا توسط انجمن تعزیه خدابنده
کد خبر: 3652845
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

روایت وقایع بعد از حادثه عاشورا توسط انجمن تعزیه خدابنده

گروه فرهنگی: رئیس انجمن تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده از اجرای تعزیه روایت وقایع بعد از حادثه عاشورا توسط تعزیه‌خوانان این انجمن در قم خبر داد.

اسدالله بیگدلی، رئیس انجمن تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: به همت انجمن تعزیه شهرستان خدابنده و با همکاری هیئت انصارالمهدی (عج) قم مراسم تعزیه‌خوانی امام حسین(ع) با محوریت روایت وقایع بعد از حادثه جانسوز کربلا در قم اجرا می‌شود.

رئیس انجمن تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده تصریح کرد: تعزیه‎هایی که برای اجرا در نظر گرفته شده روایت اتفاقات بازار شام، کناسه کوفه، وفات حضرت رقیه (س) و خطبه‌خوانی امام سجاد (ع) است.

بیگدلی با اشاره به زمان و مکان اجرای این تعزیه گفت: این گروه کار خود را از روز سه‌شنبه 25 مهرماه تا 28 مهر، هر روز از ساعت 14 و روز جمعه از ساعت 8 صبح در خیابان جوادالائمه(ع)، 20 متری باهنر، انتهای خیابان عرفان ارائه خواهد داد.

وی با اشاره به تعزیه‌خوانان حاضر در این گروه تاکید کرد: سیدنجم‌الدین رفیعی، آقامعلی رستمی، اکبر گازری، حسین اسدپور، میرزا ابوالفضل گازری، اسدالله بیگدلی محمدیوسف بیگدلی و امبرسجاد بیگدلی نقش‌آفرینان در اجرای این تعزیه‌ها خواهند بود.

یادآور می‌شود انجمن تعزیه شهرستان خدابنده از سال 90 فعالیت خود را آغاز کرده و علاوه بر اجرای تعزیه‌های مختلف، حضور موفقی در سطح جشنواره‌ها داشته که در شهریورماه امسال و به همت این انجمن، گروه تعزیه‌خوانی عاشقان ولایت شهرستان خدابنده، با اجرای «مجلس مشق جنگ حضرت عباس(ع) با حضرت علی‌اکبر(ع)» در هجدهمین جشنواره نمایش آئینی و سنتی شرکت و از بین ۹ گروه توانست رتبه دوم را از آن خود کند.

captcha