تجمع اعتراض‌آمیز دانشگاهیان دانشگاه بوعلی سینا در واکنش به سخنان ترامپ
کد خبر: 3652862
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹

تجمع اعتراض‌آمیز دانشگاهیان دانشگاه بوعلی سینا در واکنش به سخنان ترامپ

گروه سیاست: دانشگاهیان دانشگاه بوعلی سینا در واکنش به سخنان گستاخانه ترامپ، امروز بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد بزرگ دانشگاه تجمع می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از همدان، در پی سخنرانی اخیر رئیس جمهور امریکا، دانشگاهیان دانشگاه بوعلی سینا در واکنش به این اظهارات سخیف، امروز یکشنبه 23 مهر، بعد از نماز ظهر و عصر در مکان مسجد بزرگ دانشگاه تجمع اعتراض آمیز خواهند داشت و بیانیه‌ای در پی این سخنرانی گستاخانه را منتشر نمودند که به شرح ذیل است:
«سخنان گستاخانه و بی خردانه جمعه شب رئیس جمهور پریشان خاطر آمریکا بعد ازجنگ روانی، رجزخوانی وخط نشان کشیدن های چند روزگذشته و تروریست خواندن ملت ایران، آخرین میخی بود که بر تابوت اعتماد به امریکا و دولتمردان آن کوبیده شد و درستی و صحت رویکرد سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی و پیش بینی های دقیق رهبرحکیم انقلاب درآغاز وادامه مذاکرات را بر همگان ثابت کرد ومواضع اخیرترامپ ملت قهرمان ایران را یکپارچه دربرابرزیاده خواهی های امریکا قرارداد. در این خصوص نکاتی چند قابل طرح و تامل است:
1-علت العلل این اظهارات این است که تلقی استکبار از امضای برجام، آغاز راهی بود که انتهای آن به تسلیم همه جانبه ایران اسلامی در مقابل آنان ختم شود. به وضوح در تحلیل ها و اظهارات مقامات دیروز و امروز آمریکا و برخی همپیمانان غربی آنان توقع و انتظار تنازل تدریجی و گام به گام از اصول هویت ساز نظام بیان می شد. ایستادگی جمهوری اسلامی به رهبری داهیانه مقام معظم رهبری بر اصول،ارزش ها ومنافع ملی ، و موفقیت های پی درپی جبهه مقاومت و افزایش قدرت و توان بازدارندگی نظامی با آزمایش انواع موشک ها ، روءیای تسلیم ایران را به کابوسی دهشتناک برای آنان مبدل ساخت.
2-آمریکا این شیطان بزرگ حتی قبل از انقلاب اسلامی نیز با کودتا علیه دولت منتخب مردم در سال 1332 دشمنی خود با دمکراسی و حمایت مستمر تاریخی خود از دیکتاتورها و کودتاگران را ثابت کرده است .دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی از همان روزهای ابتدایی انقلاب نیز به وضوح قابل روئیت است، آمریکا از طریق توسل به اقدامات مداخله جویانه، تخریبی و خصمانه علیه نظام نوپای ایران، عملاً در پی براندازی نظام اسلامی ایران بوده است. کارنامه آمریکا در کودتا، ترور، حمایت گسترده از صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران و حتی استفاده آن رژیم از سلاح شیمیایی، تحرکات تجزیه‌ طلبانه، هدف قرار دادن هواپیمای مسافری و صدها توطئه دیگر علیه مردم بزرگ ایران غیرقابل‌انکار است. گروهک‌های تروریستی که در طول 38 سال گذشته در دامن آمریکا پناه گرفته‌ و از آنجا علیه مردم ایران به فعالیت مشغول بوده‌اند، بیش از 17 هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رسانده‌اند. درمقابل، جمهوری اسلامی ایران ضمن برقراری بالاترین شاخص ثبات و امنیت در کشور، با تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیروهای امنیتی نقش بی بدیل و واقعی در مبارزه با تروریسم، جلوگیری از تسلط تکفیری‌های داعش بر دمشق و بغداد و اربیل و ریشه‌کنی این گروه‌ها از عراق و سوریه داشته است. باعث تأسف است که آمریکا بجای کنار گذاشتن استفاده ابزاری از تروریست‌ها و پیوستن به تلاش های مجدانه ایران در مبارزه با تروریسم، اقدامات سازنده منطقه ای کشورمان را وارونه جلوه می دهد و بی خردانه مردم ایران را تروریست می خواند!
3-از نظر آمریکا و ترامپ این سپاه هست که نقشه های غربزدگان داخلی را افشا وخنثی کرد و منطقه غرب آسیا را به گورستان آمال و آرزوهای امریکا، صهیونیست، تکفیریها و ارتجاع تبدیل کرد. لذا این تلاش ها برای پنجه کشیدن به چهره سپاه از سمت ترامپ قابل فهم است . اما دشمنان سپاه وانقلاب دچار یک خطای استراتژیک در تحلیل خود شده اند. آنان سپاه را بسان یک نهاد متداول نظامی فرض کرده اند که می توانند با اعمال تحریم جلوی رشد و بالندگی و نفوذ آن را بگیرند. اما واقعیت این است که اعضای سپاه وبسیج تک تک انقلابیون دیروز و امروز نهضت عاشورائی امام خمینی درایران وسراسرمنطقه وجهان اسلام هستند وساختار رسمی فعلی تنها نماد و ویترین خیل گسترده ای است که زندگی آنان به شوق جهاد و شهادت سپری می شود و تنها منتظر اشاره ای از امام خود برای ادای تکلیف در ضربه زدن به منافع استکباردرجای جای جهان و محوکامل صهیونیست هستند.
4- در پایان با تشکر ازمواضع شفاف رئیس جمهور محترم درپاسخ به توهین های بی شرمانه ترامپ، یادآور می شویم تنها اتکای دولت و مسئولین باید به خداوند متعال و توده های میلیونی مردم و دست آوردهای بزرگی باشد که به مدد روحیه مقاومت و انقلابیگری و پیروی از شجره طیبه ولایت فقیه برای کشورمان به دست آمده است. مسلما در صورت ایمان به وعده های الهی واستقامت درطریق حق، نصرت و یاری الهی قطعی است. وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزيزٌ».
captcha