اجرای برنامه ملی شهاب در 12 شهرستان خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3652901
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان خراسان‌جنوبی:

اجرای برنامه ملی شهاب در 12 شهرستان خراسان‌جنوبی

گروه فرهنگی: رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان خراسان‌جنوبی از اجرای برنامه ملی شهاب در تمامی 12 شهرستان استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

محمد راستگو، رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: برنامه ملی شهاب، با همکاری وزارت آموزش و پرورش و بنیاد ملی نخبگان اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه ستاد مرکزی این برنامه در مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان است، افزود: برنامه ملی شهاب از سال تحصیلی 93-94 در استان آغاز شده است.
وی ادامه داد: سال گذشته شش شهرستان اما از امسال تمامی 12 شهرستان استان تحت پوشش این برنامه قرار می‌گیرند.
رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان خراسان‌جنوبی بیان کرد: سال گذشته برنامه ملی شهاب در شهرستان‌های بیرجند، قائن، طبس، فردوس، درمیان و نهبندان اجرا شد.
راستگو ادامه داد: در سال گذشته، برای پایه‌های چهارم، پنجم و ششم در شهرستان بیرجند، پایه‌های چهارم و پنجم در شهرستان قائن و پایه چهارم در شهرستان‌های طبس، فردوس، درمیان و نهبندان این طرح اجرا شد.
وی افزود: امسال در شهرستان بیرجند علاوه بر دانش‌آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم،  دانش‌آموزان پایه هفتم نیز تحت پوشش این برنامه قرار خواهند گرفت.
رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سال گذشته، 500 عامل اجرایی و  40 مدرس در این طرح همکاری کردند، تصریح کرد: در سال گذشته، 19 هزار و 300 دانش‌آموز و 650 آموزگار تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند.
راستگو با بیان اینکه بخش نظارتی این برنامه با بنیاد ملی نخبگان  و اجرای کلی طرح با ادارات آموزش و پرورش است، افزود: اجرای کلی این طرح اعم از آموزش مدرسان و آموزگاران، آموزش مدیران مدارس، عوامل اجرایی و کارشناسان اداره آموزش و پرورش، تشکیل ستاد اجرایی استانی و کارگروه تخصصی، علمی و  اجرایی در ادارات آموزش و پرورش انجام می‌شود.
وی اظهار کرد: تلاش برای عدم رقابتی کردن برنامه بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها، برگزاری جلسات هم‌اندیشی و قطبی مدیران مدارس مجری، ثبت اطلاعات دانش‌آموزان در سامانه همگام و برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده از راهبردهای اجرایی این برنامه است.
رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان خراسان‌جنوبی بیان کرد: برگزاری دوره آموزشی ویژه تمام عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران برنامه در شش شهرستان مجری و برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه آموزگاران مرتبط با اجرای برنامه از دیگر برنامه‌های اجرایی این طرح است.
راستگو یادآور شد: تلاش می‌کنیم با اجرای این برنامه‌ها در مدارس، نخبگان را شناسایی و مشکلات آینده کشور را به کمک آنان رفع کنیم.
captcha