برنامه‌ریزی جهت برگزاری مسابقات مدهامتان در چالوس اتخاذ شد
کد خبر: 3652902
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

برنامه‌ریزی جهت برگزاری مسابقات مدهامتان در چالوس اتخاذ شد

امام جمعه چالوس با اشاره به انجام برنامه ریزی لازم جهت چگونگی اجرای دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در این شهرستان، گفت: آشنایی با مفاهیم قرآن، بسیار محدود است و باید به فهم کلام وحی، توجه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: حجت الاسلام محمد مهدی راشدی، امام جمعه چالوس در خصوص میزبانی این شهرستان از برگزاری مرحله استانی دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان گفت: یکی از کارهای بسیار خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه دستگاه فرهنگ و هنر مازندران و کانون های فرهنگی و هنری مساجد این دیار که به صورت جدی پیگیری نموده، مسئله قرآنی و پیگیری و توسعه فعالیت های قرآنی است.
وی اظهار کرد: مازندران به ویژه غرب این استان و شهرستان چالوس از ظرفیت و توانمندی های خوبی در رشته های متعدد قرآنی، قاریان، مربیان و داوران مطرح در استان و کشور، برخوردار هستند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، پشتیبانی و تلاش های خوبی در جهت توسعه قرآنی دارند.
حجت الاسلام راشدی بیان کرد: جشنواره قرآنی در چالوس با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سال گذشته با عنوان «زلال وحی» در دو قسمت با موضوعات قرآنی به صورت جمع آوری مقالات از سطح مراکز علمی، صورت گرفت.
وی ابراز کرد:  مقالات جمع آوری در اردیبهشت ماه در یک اجلاسیه، خوانده و درباره آنها، صحبت شد و با اهدای جوائز، پایان یافت.
حجت الاسلام راشدی گفت: قسمت دوم این جشنواره در دهه فجر سال گذشته به صورت مسابقات مختلف قرآنی در رشته های حفظ، قرائت، مفاهیم، اذان و مسائل مختلف قرآنی در بین آقایان و بانوان و همچنین سطوح مختلف سنی که غرب استان را دربرگرفت و با مرکزیت چالوس، برگزار شد.  
وی اظهار کرد: مرحله استانی دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان علاوه بر ساری، مرکز مازندران به دلیل فاصله و همچنین ظرفیت و توانمندی های چالوس در این شهرستان و در دو نقطه این استان، برگزار می شود.
حجت الاسلام راشدی بیان کرد: جلسه خوبی با محمد فوقی، مسئول ستاد نظارت و هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، برگزار شد تا برنامه ریزی لازم جهت چگونگی اجرای مسابقات، انجام شود.
وی ابراز کرد: برگزاری اینگونه از مسابقات، زمینه هایی را جهت ترغیب نوجوانان برای ترویج قرآن و سوق دادن بسیاری از افراد و همچنین حرکت قرآنی در بین موسسات قرآنی، قرآن پژوهان، قرآن آموزان، قاریان و اقشار مختلف مردم، ایجاد می کند.
حجت الاسلام راشدی گفت: قاریان، حافظان و مفسران قرآن در 40 سال گذشته به تعداد انگشتان دست بودند و مسابقات بین المللی قرآن در کشور، وجود نداشت.
وی اظهار کرد: تبلیغ، ترویج و تبیین قرآن از سوی دستگاه های ذیربط نسبت به قرائت، فهم و حفظ کلام وحی و همچنین مردم و خانواده ها نسبت به عمل به معجزه پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)، باید صورت گیرد.
حجت الاسلام راشدی بیان کرد: ایران به عنوان جامعه قرآنی و همچنین شکل گیری انقلاب بر اساس کلام وحی، در شیوه رفتار و سبک زندگی قرآنی باید تاثیرگذار باشد و اگر دستورات و راهنمایی های معجزه پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)، پیاده شود و همچنین توضیح و تفسیر بیان و احکام این کتاب، عملی گردد برخی از مشکلات راشاهد نخواهیم بود.
وی ابراز کرد: در کنار مسابقات قرآنی، برنامه ریزی در خصوص مفسرین این کلام وحی در سطح رادیو و تلویزیون و رسانه ها و حتی مجامع و مکان های دیگر، صورت گیرد.
حجت الاسلام راشدی گفت: به تفسیر قرآن و نهج البلاغه که عِطر قرآن است و همچنین صحیفه سجادیه، زبور آل محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) بسیار سفارش شده است اما گرایش چندانی در این ارتباط، وجود ندارد و آشنایی با مفاهیم معجزه پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)، بسیار محدود است.
وی اظهار کرد: سایر دستگاه های فرهنگی دلسوز توسعه قرآنی هستند و باید جهت ترویج و تبلیغ این کتاب وحیانی، تلاش کنند تا حمایت و همراهی لازم برای رسیدن به این مهم، صورت گیرد.    
captcha