هیئت مدافعین حرمین شریفین عهده‌دار موکب گمشدگان در کربلا
کد خبر: 3652925
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
فیض‌الهی خبر داد:

هیئت مدافعین حرمین شریفین عهده‌دار موکب گمشدگان در کربلا

گروه جامعه: مسئول قرارگاه مرکزی مدافعین حرمین شریفین با بیان اینکه مأموریت ساماندهی گمشدگان در کربلا به ما واگذار شده است، گفت: ظرفیت این موکب هزار نفر است و 200 نفر نیرو به زبان فارسی و عربی به ارائه خدمت می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فیض‌الهی، مسئول قرارگاه مرکزی مدافعین حرمین شریفین، امروز 23 مهرماه، با حضور در نشستی خبری به تبیین برنامه‌های این هیئت در مراسم پیاده روی اربعین پرداخت و گفت: امسال از سوی کنسولگری ایران مأموریت ساماندهی گمشدگان در کربلا به ما واگذار شده است.

وی از برپایی موکبی با ظرفیت هزار نفر برای گمشدگان در کربلا خبر داد و گفت: گاهی به دلیل ازدحام جمعیت برخی افراد مسیر موکب و هتل‌هایشان را گم می‌کنند؛ در این میان برخی افراد سالمند نیز دچار مشکل می‌شوند، در این راستا با راه‌اندازی موکبی با ظرفیت هزار نفر سعی می‌کنیم به ارائه خدمات به گمشدگان در کربلا بپردازیم.

وی نیروهای ارائه دهنده خدمت در موکب گمشدگان در کربلا را ۲۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: ۱۰۰ نفر از این افراد به زبان عربی مسلط هستند؛ گمشدگان در این موکب پذیرایی می‌شوند تا اطلاعات آنان به ستاد کل ارسال و شناسایی شوند.

برپایی موکب در شهرهای مقدس کربلای معلی، نجف اشرف و حله

 فیض‌الهی به اهم اقدامات صورت گرفته در سال ۹۶ اشاره و عنوان کرد: با توجه به رسالت هیئت مدافعین حرمین شریفین در راه ترویج فرهنگ شهادت و شعائر حسینی این هیئت همانند سال‌های گذشته در مسیر اجرای ارائه خدمات و برافراشته نگاه داشتن پرچم خدمت به زوار حسینی کوشیده است مواکبی را در شهرهای مقدس کربلای معلی، نجف اشرف و حله احداث کند.

مسئول قرارگاه مرکزی مدافعین حرمین شریفین آماده سازی ساختمان بیمه ایران در شهر قصرشیرین به منظور خدمات رسانی به زوار حسینی، تجهیز موکب در عمود ۵۰۰ جاده نجف اشرف به کربلای معلی و ارائه خدمات همچون تعمیرات کالسکه، توزیع چرخه حمل بار و ویلچر و ارائه محصولات فرهنگی و تبلیغی ویژه اربعین حسینی در عمود ۱۰۹۵ جاده نجف اشرف به کربلای معلا را از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده برشمرد.

پیش‌بینی حضور سه میلیون نفر  ایرانی در مراسم اربعین

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط پیش‌بینی حضور سه میلیون نفر زائر با صدور روادید از چهار مرز رسمی ایران را داشته‌اند، اظهار کرد: قرارگاه مرکزی نمایشگاه عکسی از شهدای مدافع حرم برپا می‌کند و در مراسم راهپیمایی نیز عکس‌های این شهدا نصب می‌شود.

برپایی 5 شب یادواره شهدای مدافع حرم

مسئول قرارگاه مرکزی مدافعین حرمین شریفین از برپایی پنج شب یادواره شهدای مدافع حرم در فلکه اصلی باب القبله با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان خبر داد و گفت: موضوع روایت گری نیز با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم اجرایی می‌شود.

فیض‌الهی به بیان نشانه‌های هیئت مدافعین حرمین شریفین پرداخت و گفت: قرارگاه مرکزی با ظرفیت پنج هزار نفر در کربلای معلی باب القبله، جنب کنسولگری سابق جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی و موکب نجف اشرف با ظرفیت دو هزار و 500 نفر در نجف اشرف، بعد از پل ثورة العشرین منطقه کفیل الزینب(س)، موکب حله با ظرفیت دو هزار نفر به نشانی حله، بعد از پل به سمت کربلا منطقه آبی قرق و موکب قصرشیرین با ظرفیت دو هزار نفر واقع در قصر شیرین، بلوار راه کربلا، خیابان دادگستری، حوزه علمیه برپا می‌شود.

امکان اسکان ۲۴ ساعته برای 2 تا 3 هزار نفر

مسئول قرارگاه مرکزی مدافعین حرمین شریفین با بیان اینکه امکان اسکان ۲۴ ساعته برای دو تا سه هزار نفر که احیانا دچار مشکل می‌شوند، در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: موکب‌ها یک هفته قبل از اربعین و سه روز بعد از اربعین برپا است.

 فیض‌الهی در تبیین عملکرد قرارگاه مرکزی هیئت مدافعین حرمین شریفین اربعین در سال ۹۵ گفت: ستاد قرارگاه مرکزی واقع در کربلای معلی جنب کنسولگری ایران در پنج طبقه و حسینیه با ظرفیت دو هزار نفر از 25 آبان‌ماه سال گذشته آغاز به کار کرد. در طبقه همکف درمانگاه با ظرفیت پذیرش روزانه ۵۰۰ تا هزار نفر در دو شیفت با تعداد ۶۳ پزشک و کمک پزشک خدمات خود را ارائه کرد.

مسئول قرارگاه مرکزی مدافعین حرمین شریفین از دیگر نکات قابل توجه را هماهنگی تقریبا دو و نیم تن داروهای عمومی و خصوصی به همراه گروه ۶۳ نفره پزشکان از تهران به کربلا در درمانگاه‌ها و سایر مواد برشمرد و گفت: در صورت نبود داروهای تیم پزشکان اعزامی هلال احمرهیچ‌گونه همکاری و ظرفیتی برای درمان و دارو در اختیار ما قرار ندادند و ظرفیت پزشکی و دارویی هم استفاده بسیاری داشته است.

وی به فعالیت کمیته امنیتی هیئت مدافعین حرمین شریفین در مراسم اربعین سال گذشته اشاره و عنوان کرد: از بعد شروع به کار قرارگاه مرکزی اعضای این کمیته متشکل از بیش از ۱۵۰ نفر برای حفاظت محل فیزیکی و داخلی و اطلاعات نسبت به کنترل درب ورودی و ثبت اطلاعات میهمانان و پذیرش اقدام کردند؛ در همین راستا همکاری با بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برای راه‌اندازی هیئت ایرانی با تعداد ۵۰ نفر نیروی ورزیده با لباس‌های متحدالشکل صورت گرفت.
captcha