رصد فضای مجازی مانع متلاشی شدن بنیان خانواده می‌شود
کد خبر: 3652927
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

رصد فضای مجازی مانع متلاشی شدن بنیان خانواده می‌شود

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مسئولان باید با بخشی از فضای مجازی که در پی متلاشی کردن خانواده، ترویج طلاق و مسائل ضد فرهنگی و ارزشی هستند، مقابله کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان، آیت‌الله قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان دیروز در دیدار با حجت‌الاسلام احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی رشت و هیئت همراه با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد التهاب در جامعه عنوان کرد: اکنون با وجود فضای مجازی دیگر امنیتی برای خانواده‌ها و افراد وجود ندارد.

وی با اظهار به اینکه امروز در فضای مجازی که هیچ امنیتی برای افراد و خانواده ها باقی نگذاشته، رسالت حوزه را سنگین تر دانست و مطرح کرد: متلاشی کردن بنیان خانواده و ایجاد التهاب در جامعه از برنامه‌های دشمن در فضای مجازی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با عنوان اینکه رسالت حوزه‌های علمیه در مقابله با آسیب‌های این بخش سنگین است، خاطرنشان کرد: در گذشته کار حوزوی راحت تر بود، اما امروز تکلیف حوزویان مهم تر و خطیر‌تر است.

وی با تبیین اینکه متاسفانه خود را برای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی آماده نکردیم و کارهای قبلی و امروز ما با توسعه فضای مجازی تناسب ندارد، متذکر شد: باید هر چه زودتر اتاق فکری از سوی نهادهای مرتبط تشکیل تا نسبت به مقابله با آسب هایی که فضای مجازی متوجه افراد و خانواده می‌کند تصمیم سازی، سیاست گذاری و راهکار عملی ارائه کند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه روسای قوا مسائل خود را در جلسه‌های خصوصی حل و فصل کنند، عنوان کرد: بیان برخی از مطالب توسط روسای قوا در فضای عمومی موجب تاثیرگذاری سوء در جامعه می‌شود.

وی به تدوین کتاب‌های مسئله محور خود برای مقابله با شبهات روز اشاره کرد و خواستار حمایت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اینگونه آثار شد و ادامه داد: این دفتر با ارتباطاتی که دارد می‌تواند زمینه انتشار و بهره مندی مخاطبان گسترده از آثار مولفان اسلامی را فراهم کند.

آیت‌الله قربانی با اشاره به انتشار 20 جلد کتاب درباره ایجاد شبهات درباره قرآن توسط دشمنان، ابراز کرد: تاکنون دو جلد کتاب «پژوهشی نو در قرآن و علوم قرآنی» و «پژوهشی نو در قرآن آیین زندگی» منتشر شده و جلد سوم شبهاتی پیرامون قرآن و پاسخ به آن در یک‌هزار و 200 صفحه را در دست تألیف دارم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با قدردانی از اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خواستار تداوم اقدامات تبلیغی این نهاد شد و گفت: اقدامات تبلیغی، پژوهشی و علمی در راه تبلیغ دین همواره در کاهش آسیب‌ها موثر است.

captcha