مقابله جدی با جریان تکفیری در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
کد خبر: 3652933
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
واعظی تأکید کرد:

مقابله جدی با جریان تکفیری در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

گروه اجتماعی: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تعمیق باورهای دینی و مبارزه با فرق انحرافی را از قطب‌های علمی و فرهنگی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برشمرد و گفت: مقابله با جریان تکفیری را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دیروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان، به حمایت امام(ره) از این دفتر اشاره و اظهار کرد: از کارهای مهمی که دفتر تبلیغات اسلامی طی دو سال اخیر دنبال می‌کند حضور جدی علمی و فرهنگی در نقاط دارای آسیب‌های فرهنگی و دینی بوده تا بنیه اعتقادی مخاطبان تقویت شود.

مشاور رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به این دفتر دارند، فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی را در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و امر تبلیغ عنوان کرد و افزود: در ماه‌های رمضان و محرم 10 هزار نفر مبلغ را به نقاط مختلف کشور اعزام کردیم.

وی با تصریح بر اینکه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم فعالیت دینی، پژوهشی، آموزشی و تبلیغی دارد، اعلام کرد: یکی از مهمترین قطب‌های تاسیس شده در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم علوم انسانی اسلامی است.

عضو عالی شورای انقلابی فرهنگی از ایجاد سه میز تخصصی و تهیه بسته‌های اقداماتی توسط دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد و عرضه داشت: در چهار نقطه از کشور اقدام‌هایی در راستای کاهش آمار طلاق در حال انجام است.

دکتر واعظی، تعمیق باورهای دینی و مبارزه با فرق انحرافی را از دیگر قطب‌های علمی و فرهنگی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برشمرد و تبیین کرد: مقابله با جریان تکفیری را به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اینکه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از دو سال پیش تاکنون مسئله محوری را آغاز کرده است، تصریح کرد: بنا بر تحقیقات مرکز پژوهشی این دفتر، 12 مسئله جدی در کشور شناسایی شده و انرژی دفتر تبلیغات اسلامی بر این مسائل تمرکز یافته است و برای یافتن راه حل برون رفت از این 12 مسئله چهار قطب علمی و فرهنگی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دایر شد است.

این مقام مسئول با ابراز اینکه تحکیم نظام خانواده، طلاق به‌ویژه در سال‌های اولیه زندگی مشترک و ضعف اخلاق فردی و اجتماعی در یکی از قطب‌های علمی و فرهنگی یاد شده بررسی و راهکار برون رفت از این مسائل به نهادهای ذیربط ارایه خواهد شد، توضیح داد: در سا‌ل‌های اولیه به صورت آزمایشی در چهار منطقه کشور در حال فعالیت هستیم و روحانیون مشاور به این مناطق اعزام شده‌اند و در صورت موفقیت طرح و کاهش آسیب‌های یاد شده در مناطق دیگر اجرایی می‌شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بخش پایانی سخنانش یادآور شد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هر سال سه هزار رتبه اول علوم انسانی را فراخوان و از این بین 200 نفر را انتخاب و طی یک برنامه پنج ساله برای آنان دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند تا پایان نامه آنان با سمت و سوی علوم انسانی اسلامی باشد.

captcha