جامعه‌ای که قرآن در آن منور باشد برترین جامعه است
کد خبر: 3652936
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵

جامعه‌ای که قرآن در آن منور باشد برترین جامعه است

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، از امتیازات برترین جامعه گفت و ادامه داد: جامعه‌ای که قرآن در آن منور باشد برترین جامعه است و این جامعه نهایت استعداد را در دریافت پیام‌های الهی پیدا می‌کند.

حجتالاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: همه ما به قرآن بدهکار و مدیون هستیم و باید از دستورات و فرامین قرآنی پیروی کنیم تا در دنیا و قیامت سربلند باشیم.
وی افزود: باید روح حاکم بر جامعه انسانی و همه لوازم مادی و معنوی آن باشد. در این نگاه، قرآن نه به عنوان یکی از امور مورد نیاز انسان و جامعه، بلکه به عنوان اصل حاکم بر همه امور مربوط با انسان و انسانیت و برپا دارنده مصالح اجتماع بشری مورد توجه است.
وی با استناد به آیه 160 سوره آل عمران خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: اگر خداوند شما را یاری کند، هیچ کس بر شما پیروز نخواهد شد و اگر دست از یاری شما بردارد، کیست که بعد از او، شما را یاری کند؟ و مؤمنان، تنها بر خداوند باید توکل کنند.
حجت‌الاسلام حمیدی از امتیازات برترین جامعه گفت و ادامه داد: جامعه‌ای که قرآن در آن منور باشد برترین جامعه است و این جامعه نهایت استعداد را در دریافت پیام های الهی پیدا می‌کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به راهکارهای تاثیرگذار در ترویج قرآن یادآور شد: تمام مواردی چون آموزش قرآن، قرائت قرآن، جلسات و محافل قرآن، مسابقات و نمایشگاه قرآن و ... یک مجموعه هستند که در راستای ترویج قرآن در جامعه گام برمی‌دارند و نمی‌توان برای آنها تفکیک قائل شد اما آنچه که به عنوان ویترین این برنامه هاست، قرائت قرآن است.
وی افزود: کم توجهی به انسجام هدایتی قرآن کریم، تنها کم رونقی یک فعالیت قرآنی غیرلازم نیست، بلکه محرومیت از نقش آفرینی ویژه کلام وحی در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی انسان است.
حجت‌الاسلام حمیدی ابراز امیدواری کرد تقویت باورهای اعتقادی، رشد نگرش و ارتقاء ظرفیت فرهنگی جامعه کسب و کار می‌تواند اثرات چشمگیر و غیرقابل انکاری را در رفع مشکلات ایفا نموده و مسیر راهیابی به توسعه پایدار را برای میهن اسلامی هموار نماید.

captcha