تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری/ افزایش جوانان؛ عامل توسعه اقتصادی و اقتدار
کد خبر: 3652937
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری/ افزایش جوانان؛ عامل توسعه اقتصادی و اقتدار

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر تشویق و ترغیب خانواده‌ها به فرزند‌آوری و افزایش جمعیت، افزود: آسیب‌های متوجه خانواده‌ها بررسی و راهکارهای مبارزه با این آسیب‌ها مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، یک‌شنبه، 23 مهرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش ملی «مبانی تحکیم خانواده» طی روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه با حضور نمایندگان ولی‌فقیه پنج استان کشور در محورهای تحکیم خانواده و سرمایه اجتماعی آن، فرهنگ‌سازی و تقویت تعاملات اجتماعی، خانواده و مقابله با جنگ نرم دشمن، ارائه الگوی اسلامی خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی، خانواده و آسیب‌های اجتماعی و نقش نماز جمعه در تحکیم خانواده به میزبانی استان لرستان، گفت: بالا رفتن سن ازدواج، کاهش جمعیت و زاد و ولد در ایران، افزایش طلاق در جامعه و مسئله پیری از آسیب‌های متوجه خانواده‌ها هستند.
وی با اشاره به این‌که آسیب‌های اجتماعی، تبعات زیادی به‌دنبال دارند، تصریح کرد: مسئله پیری در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد این در حالی‌است که افراد مسن مشکلات روحی، جسمی و نگهداری دارند که حل این مشکلات نیازمند برنامه‌ریزی است.
آیت‌الله میرعمادی نیروی کار قوی را لازمه اقتدار و پیشرفت کشور دانست و عنوان کرد: رهبری معظم انقلاب تاکید فراوانی بر توجه به خانواده دارند و رهنمودهای رهبری سرلوحه کار ائمه جمعه قرار گرفته است.
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی، ایرانی در جامعه، افزود: باید سبک زندگی اسلامی و ایرانی را در زندگی رواج داده و فرزندآوری و رشد جمعیت را به‌عنوان پیشرفت و توسعه کشور دانسته و خانواده‌ها به این امر تشویق شوند.
وی افزایش جمعیت و فرزندآوری را از دیگر عوامل اقتدار و پیشرفت دانست و عنوان کرد: فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و موفق، جلوگیری از فروپاشی خانواده‌ها و راهکارهای تحکیم خانواده، مدنظر ائمه جمعه و جماعات باشد.
یادآور می‏‌شود، ترویج رشد جمعیت و آسیب‌شناسی آن، گفتمان‌سازی تسهیل ازدواج موفق، نقش خانواده در اقتصاد مقاومتی، خطر پیری و راهکارهای ازدیاد جمعیت  از دیگر محورهای این همایش ملی است و در این همایش ۱۵ سخنرانی در نظر گرفته شده است و نمایندگان ولی‌فقیه پنج استان کشور در این همایش ملی که در محل سالن همایش‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان برگزار خواهد شد، حضور دارند.
captcha