اوکراین؛ میزبان همایش «نقش ارزش‌های دینی در ترویج فرهنگ صلح»
کد خبر: 3652940
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸

اوکراین؛ میزبان همایش «نقش ارزش‌های دینی در ترویج فرهنگ صلح»

گروه بین‌الملل: همایش بین‌المللی «نقش ارزش‌های دینی در تقویت ثبات جامعه، نشر فرهنگ صلح و طرد نفرت» با مشارکت نخبگان و پژوهشگران سه دین اسلام، مسیحیت و یهودیت در اوکراین برگزار می‌شود.

برگزاری کنفرانس بین‌المللی «ارتقاء فرهنگ صلح» در اوکراین
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه قطری «الرایة»؛ این همایش روزهای 25 و 26 مهرماه به همت مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان و با همکاری مرکز ارتباطات و گفت‌وگوی اوکراین برگزار خواهد شد.

مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان که مقر آن در کشور قطر قرار دارد، در بیانیه‌‌ای مطبوعاتی با اشاره به این که این همایش، ابتکاری برای تقویت گفت‌وگو میان ادیان و تأکید بر ارزش‌های تسامح و هم‌زیستی است، اعلام کرد: همایش مذکور در سه محور کلیدی شامل «نقش ارزش‌های دینی در ترویج فرهنگ هم‌زیستی و طرد نفرت»، «نقش رهبران دینی در تربیت نسل‌ها برای گفت‌وگو و پذیرش دیگران» و «نقش حکومت‌ها در تقویت روابط میان پیروان ادیان» برگزار می‌شود.

در همایش اوکراین، شخصیت‌های مهم سیاسی و فرهنگی همچون روستلاو پاولنکو؛ معاون رئیس‌جمهور اوکراین در امور فرهنگی و دینی، پائول ریوزنکو؛ معاون نخست‌وزیر این کشور، آندره یورش؛ وزیر فرهنگ اوکراین و رئیس اداره ادیان و قومیت‌های وزارت فرهنگ این کشور و تعدادی از شخصیت‌های دینی مهم به نمایندگی از ادیان اسلام و مسیحیت حضور می‌یابند.

این همایش، نخستین هم‌اندیشی رسمی در این سطح در کشور اوکراین است که با نظارت اداره امور ادیان و قومیت‌های این کشور و با مشارکت مسئولان عالی‌رتبه دولتی برگزار می‌شود.

هدف از همایش اوکراین تقویت همکاری مثبت میان پیروان ادیان آسمانی و ترسیم چشم‌اندازهای آینده همزیستی مثبت میان بخش‌های مختلف جامعه عنوان شده است./

captcha