برگزیدگان «ترنم آسمانی» بین‌المللی می‌شوند
کد خبر: 3652955
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴

برگزیدگان «ترنم آسمانی» بین‌المللی می‌شوند

گروه مسابقات: مهلت ارسال آثار به دومین دوره جشنواره ترنم آسمانی از رشته‌های جشنواره قرآنی آیات اعلام شد و از بین‌المللی شدن گروه‌های برتر خبر داده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فراخوان دومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی با عنوان «ترنم آسمانی» که گرامی‌داشت شهدای مدافع حرم است، اعلام شد. این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

بر همین اساس این جشنواره که با هدف جذب،‌ نشر و گسترش هنر جمع‌خوانی قرآن کریم و تواشیح در سطح جامعه و نیز تولید آثار فاخر همسرایی و معرفی گروه‌های ممتاز در این حوزه برنامه‌ریزی شده است، در سه بخش اجرای زنده، تولیدات و بخش ویژه برگزار می‌شود.

در بخش اجرای زنده، رشته‌های هم‌خوانی قرآن کریم، مدیحه‌سرایی و ابتهال در نظر گرفته شده است. همچنین در بخش تولیدات نیز مواردی همچون تولیدات استودیویی گروهی آکاپلا، تولیدات استودیویی موسیقایی، تولیدات استودیویی گروهی ترکیب چندزبانه و تولیدات استودیی انشاد فردی مد نظر قرار گرفته شده است. 

در بخش ویژه نیز تولیدات استودیویی با موضوع شهدای مدافع حرم در نظر گرفته شده است. در این بخش تمام تولیدات استودیویی اعم از آکاپلا، موسیقایی و ... با موضوع شهدای مدافع حرم مورد ارزیابی قرار گرفته و آثار برتر مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

موضوعات این جشنواره نیز وحدت و انسجام امت اسلامی، پیامبر عظیم‌الشأن(ص)، مدح و منقبت و سیره اهل بیت(ع)، سوره مبارکه واقعه براساس طرح قرآنی 1451،‌ سبک زندگی اسلامی، ولایت، شهادت و ایثار، مهدویت و فرهنگ انتظار، ادعیه و مناجات، استکبارستیزی و مبارزه با ظلم، فرهنگ حجاب و عفاف و مقاومت و پایداری معرفی شده است. 

در مورد ضوابط کلی گروه‌ها نیز آمده است که؛ تعداد اعضاء گروه حداقل پنج و حداکثر شش نفر باشد و همه بخش‌های جشنواره در رده سنی بالای 16 سال برگزار می‌شود. هر گروه می‌تواند در هر دو بخش اجرای زنده و تولیدات جشنواره شرکت داشته باشد. به همه گروه‌هایی که آثار ارسالی آنها بنا به نظر هیئت داوران دارای حداقل استانداردهای لازم برای شرکت در جشنواره باشد مبلغ سه میلیون ریال به عنوان کمک هزینه ضبط اثر هدیه داده می‌شود.

همچنین نفرات و گروه‌های اول دوره اول جشنواره ترنم آسمانی حق شرکت مجدد در بخشی که حائز رتبه شده‌اند، ندارند. گروه‌های برتر این دوره به جشنواره بین‌المللی «آواهای اسلامی» که در سال 97 در تبریز برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا روز 10 آبان ماه بوده و زمان برگزاری مرحله نهایی نیز دهه اول آذرماه اعلام شده است. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی  www.tarannomeasemani.ir مراجعه کنند. 

captcha