دانش‌آموزان البرزی در المپیاد دانش‌آموزی نانو مدال برنز گرفتند
کد خبر: 3652973
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

دانش‌آموزان البرزی در المپیاد دانش‌آموزی نانو مدال برنز گرفتند

گروه فرهنگی: مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: دو دانش‌آموز دختر دوره متوسطه از مدارس استعدادهای درخشان این استان در المپیاد دانش‌آموزی نانو کشور مدال برنز گرفتند.

خسرو ساکی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: مریم منصور سمائی و صالحه خراسانی از دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان فرزانگان آموزش و پرورش ناحیه یک و سه کرج در این المپیاد علمی موفق به کسب دو مدال کشوری شدند.
وی با بیان اینکه این دانش‌آموزان پس از گذراندن سه دوره رقابت علمی با دانش‌آموزان کشور در المپیاد دانش‌آموزی نانو موفق به کسب این مدال‌ها شدند، افزود: این رقابت‌ها در رشته سلول‌های بنیادی برگزار شد.
ساکی تصریح کرد: هشتمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو به همت ستاد توسعه فناوری نانو برای دانش‌آموزان در 25 فروردین‌ ماه 1396 برگزار شد که منتخبان آن در تابستان 96 به اردوی عملی راه پیدا کردند.
این مسئول یادآور شد: باشگاه نانو هر ساله برای بالا بردن سطح آمادگی داوطلبان و حضور در آزمون مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی فناوری نانو اقدام به برگزاری آزمون‌های مجازی آمادگی المپیاد می‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: آزمون هشتمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو در 137 شهر کشور برگزار شد که 36 نفر از میان 23هزارو519 داوطلب این آزمون به مرحله عملی راه یافتند.
ساکی خاطرنشان کرد: مرحله عملی این المپیاد در محل آزمایشگاه‌های دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) استان قزوین برگزار شد.
وی گفت: برگزیدگان این المپیاد در آزمایشگاه پروژه عملی و کارگاه‌های شبیه‌سازی شرکت کردند و دو روز نیز به رقابت کتبی و عملی با یکدیگر پرداختند.
captcha