کشف 3 تن کالای منقضی در زابل
کد خبر: 3652974
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹

کشف 3 تن کالای منقضی در زابل

گروه اجتماعی: رییس مرکز بهداشت زابل گفت: طی یک ماه گذشته، بیش از سه تن کالای منقضی که تاریخ مصرف آنان گذشته، از مغازه‌های عمده‌فروشی زابل کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، به‌نقل از روزنامه سیستان‌وبلوچستان، طی یک ماه گذشته، بیش از سه تن کالای منقضی که تاریخ مصرف آنان گذشته، از مغازه‌های عمده‌فروشی زابل کشف شده است.
اسحاق رودباری، رئیس مرکز بهداشت زابل در این خصوص بیان کرد: مواد کشف شده شامل انواع مواد پروتئینی، لبنی، نوشیدنی و شوینده است که با توجه به تاریخ انقضای آن‌ها و به خطر افتادن سلامت مردم از مراکز فروش جمع آوری شد.
وی اظهار کرد: پرونده تخلف این عمده فروش و مغازه داران، پس از تکمیل مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح ارجاع شد تا با تعیین حکم مناسب از بروز چنین تخلفاتی جلوگیری شود.
رئیس مرکز بهداشت زابل ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع سلامت مردم، بازرسی از واحدهای مختلف عرضه مواد غذایی و بهداشتی به طور مستمر انجام و با شناسایی متخلفان به شدت با آن ها برخورد می‌شود.
وی با اشاره به رشد کشفیات در این مدت گفت: کشفیات شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد رشد داشته است. هفت تن مواد غذایی فاسد شدنی از دو سردخانه و دو تن مواد فاسد شدنی و تاریخ گذشته در ماه رمضان امسال، قسمتی از این کشفیات بود که توسط بازرسان مرکز بهداشت انجام شد.
رودباری افزود: یکی از معضلات در بخش بهداشت، ذبح غیر بهداشتی توسط برخی از قصابان زابل و برخی شهروندان است که با وجود اقدام های مشترک مسئولان دامپزشکی و مرکز بهداشت در کنترل و رفع این معضل، اما همچنان این موضوع رعایت نمی‌شود و هر دو گروه سبب ایجاد مشکلاتی برای دیگر مردم شده‌اند که در صورت همکاری شهروندان وظیفه شناس این موضوع هم رفع می‌شود.
رییس مرکز بهداشت زابل اظهار کرد: چنانچه شهروندان در هنگام خرید گوشت قرمز مهر بهداشت دامپزشکی را مشاهده نکردند باید این موضوع را به بازرسان دامپزشکی و مرکز بهداشت اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد شود.
captcha