فرهنگ‌سرای قرآن میزبان پنجمین مسابقات قرآن تسنیم
کد خبر: 3652996
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲

فرهنگ‌سرای قرآن میزبان پنجمین مسابقات قرآن تسنیم

گروه مسابقات: پنجمین دوره مسابقات قرآن تسنیم ویژه خانواده‌ها و همکاران سازمان فرهنگی و هنری 28 مهرماه به میزبانی فرهنگ‌سرای قرآن برگزار می‌شود.

علی اکبر توپچی، رئیس فرهنگ‌سرای قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به پنجمین دوره مسابقات قرآن تسنیم ویژه خانواده و همکاران سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران گفت: این مسابقات به همت این سازمان و با همکاری فرهنگ‌‌سرای قرآن انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از 120 نفر در این مسابقات نام نویسی کرده‌اند، اظهار کرد: این مسابقات در گروه سنی کارکنان، همسران و فرزندان بالای ۱۸ سال در رشته‌های حفظ شامل حفظ آیات منتخب، حفظ یک، سه و چهار جزء، قرائت ترتیل سوره‌های انبیا و مؤمنون و مفاهیم(۴۰ آیه با ترجمه و تفسیر) برپا خواهد شد.
توپچی عنوان کرد: همچنین این مسابقات در گروه فرزندان در حال تحصیل در رشته‌های حفظ شامل ۱۰ سوره آخر قرآن در گروه سنی کمتر از هفت سال، حفظ ۲۰ سوره آخر قرآن، در گروه سنی دوره اول دبستان، حفظ ۲۳ سوره انتهای قرآن، گروه سنی دوره دوم دبستان، حفظ ۲۸ سوره قرآن ویژه گروه سنی دبیرستان و حفظ یک جزء ویژه گروه سنی مقطع دبیرستان و همچنین قرائت ترتیل سوره یاسین ویژه دو گروه سنی مقطع دور اول و دوم متوسطه انجام می‌گیرد.
رئیس  فرهنگ‌سرای قرآن اظهار کرد: این آزمون به صورت مجزا در بخش بانوان و آقایان در سالن‌های مجزا و نمازخانه فرهنگ‌سرا از ساعت 9 صبح، جمعه، 28 مهرماه با حضور داوران و مدرسان قرآن فرهنگ‌سرا انجام می‌شود.
وی با اشاره به نوآوری این مسابقات، عنوان کرد: امسال برای نخستین بار و متفاوت از چهار دوره گذشته در رشته مفاهیم به آیات منتخب و در ارتباط با مهارت‌های زندگی قرانی پرداخته شده همچنین در بخش حفظ و قرائت آیات نیز آیاتی با این عنوان انتخاب شده است که مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته است.
توپچی تصریح کرد: از شرکت‌کنندگانی که به صورت خانوادگی در مسابقات حضور پیدا کنند، بنابر امتیاز و اولویت‌ها تقدیر به عمل می‌آید و به تمام شرکت‌کنندگان هدیه‌ای به رسم یادبود اهدا می‌شود.
captcha