2هزار نفر از چهارمحال و بختیاری برای پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کردند
کد خبر: 3653025
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹

2هزار نفر از چهارمحال و بختیاری برای پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کردند

گروه فرهنگی: مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۲ هزار نفر از چهارمحال و بختیاری برای پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام و ۹۰۰ نفر ویزا دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری به نقل از تسنیم، یوسف آقابزرگی اظهارکرد: از اول ماه ذی‌الحجه تا پایان ماه صفر زائران می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
وی افزود: همچنین زائران می‌توانند با مراجعه به دفاتر ثابت خدمات زیارتی در شهرکرد، بروجن، بن و سامان و یک دفتر موقت در شهرستان لردگان ثبت‌نام اکنند.
مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: هزینه ثبت‌نام شامل 40 دلار هزینه ویزا، 35 دلار هزینه بیمه، هزینه هلال احمر و حق‌الزحمه دفاتر خدماتی که با توجه به نوسان نرخ ارز بین 192 تا 200 هزار تومان است.
آقابزرگی خاطرنشان کرد: زائران پس از دریافت گذرنامه از زمان تاریخ صدور به مدت 3 ماه زمان برای خروج از ایران دارند.
وی با بیان اینکه مرز خروج زائران استان از چزابه به شلمچه تغییر کرده است، تصریح کرد: زائران از دفاتر خدماتی مجاز اقدام به ثبت‌نام کنند.
مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: زائران باید توجه داشته باشند که تا پایان ماه صفر می‌توانند به کشور عراق وارد و از زمان ورود یک ماه فرصت اقامت دارند.
آقابزرگی از مردم درخواست کرد ثبت‌نام را به روزهای آخر موکول نکنند زیرا ویزای زائران از طریق دفتر کنسولگری در اصفهان صادر می‌شود، بیان کرد: تاکنون نزدیک به 2 هزار نفر ثبت‌نام که از این مجموع 900 نفر ویزا دریافت کرده‌اند.
captcha