زیرساخت بدون اشتغال در روستاها روند مهاجرت را تسریع می‌کند
کد خبر: 3653069
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
سلیمانی دشتکی:

زیرساخت بدون اشتغال در روستاها روند مهاجرت را تسریع می‌کند

گروه اجتماعی: استاندار ایلام گفت: هر چند زیرساخت‌ها موجب پایداری روستایی خواهد شد، اما زیرساخت بدون اشتغال فایده‌ای ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از ایسنا، مهندس قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام، امروز در جلسه مبادله قرارداد BOT طرح آبرسانی به 23 روستای بخش «سیکان» شهرستان دره‌شهر، اظهار کرد: نظام و دولت تلاش‌های زیادی برای تامین زیرساخت‌های مناطق محروم بخصوص در روستاها انجام داده است.
وی گفت: اگر زیرساخت‌ها را بسازیم ولی به دنبال آن اشتغال ایجاد نکنیم راه برای مهاجرت فراهم می‌شود و امسال با اذن رهبری و پیشنهاد دولت و تصویب مجلس 1.5 میلیارد دلار برای اشتغال روستایی به تصویب رسیده و  معادل همین مبلغ نیز از طرف بانک مرکزی نیز فراهم شود که در سال جاری 20 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
استاندار ایلام با بیان اینکه 500 میلیارد تومان به عنوان مشوق‌های سرمایه‌گذاری یا کمک‌های یارانه‌ای لحاظ شده است و اقتصاد مقاومتی چاشنی کار است، تصریح کرد:  هرچند زیرساخت‌ها موجب پایداری روستایی خواهد شد اما زیرساخت بدون اشتغال فایده‌ای ندارد و باید تلاش شود تا با ظرفیت بخش خصوصی پروژه‌ها انجام شوند که اولین مطلب در این زمینه تامین امنیت سرمایه‌گذار است.
سلیمانی گفت: سازمان‌های اداری نظارت قانونی داشته باشند و نظارت‌ها باید ارزش باشند نه ضد ارزش، یعنی نباید نظارت را با تنگ‌نظری اشتباه گرفت و نسبت به سرمایه‌گذار دید منفی داشت چون اگر کسی سرمایه‌ی خود را در مناطق محروم هزینه کند قابل ارزش و احترام است.
وی تصریح کرد: ما حمایت همه جانبه‌ی خود را از بخش خصوصی اعلام می‌کنیم و  پروژه‌های راهسازی و راه‌آهن نیز باید با کمک این بخش انجام شود.
این طرح آبرسانی دومین پروژه BOT در استان ایلام است
captcha