موکب‌های دانشجویی در اربعین تجمیع می‌شوند
کد خبر: 3653076
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
علوی‌فر:

موکب‌های دانشجویی در اربعین تجمیع می‌شوند

گروه اجتماعی: تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام و ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان در راستای همکاری برای جلب مشارکت و نذورات دانشگاهیان در راستای بازسازی عتبات و برنامه‌های اربعین منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، سیدمحمد علوی‌فر، رئیس ستاد عتبات عالیات استان ایلام، با تقدیر از فعالیت‌های دانشجویان در سال‌های گذشته با ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان، اظهار کرد: دانشجویان قشر عظیمی از جمعیت جامعه کشور را تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه دانشجویان نقش مهمی در گسترش فرهنگی حسینی و به تأسی از حضرت ابوالفضل‌ العباس(ع) وفادارترین نیروهای انقلاب اسلامی هستند، افزود: از موکب‌های دانشجویی در ایام اربعین حسینی سال جاری در راستای خدمات‌رسانی به زوار حسینی حمایت خواهد شد.
علوی‌فر با اشاره به اهمیت حفظ شعائر الهی و مقدسات مذهبی، تصریح کرد: با توجه به اینکه حرم مطهر ائمه معصومین(ع) یکی از بارزترین این شعائر است، بسیج دانشجویی و ستاد بازسازی عتبات عالیات در نظر دارند تعامل و همکاری بیشتری نسبت به گذشته در این زمینه داشته باشند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام تصریح کرد: هدفمند کردن نذورات و کمک‌های دانشگاهیان در زمینه بازسازی عتبات، طراحی، ساخت، مرمت و توسعه طرح‌های عتبات مقدسه در کشور عراق و برنامه‌های مربوطه اربعین حسینی(ع) برابر ضوابط و مقررات از مفاد این تفاهم‌نامه همکاری است .
محمود علی‌پور، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام، با ارائه گزارش از فعالیت‌های صورت گرفته این سازمان در استان، گفت: موکب‌های پذیرایی و اسکان برای رفاه زوار حسینی در ایلام اربعین حسینی به همت دانشجویان در ایلام و مهران راه‌اندازی می‌شود.
وی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته و تمهیدات اندیشیده شده ظرفیت اسکان شبانه 500 نفر در هر شب و پذیرایی روزانه 2 هزار نفر از زوار اربعین حسینی در موکب‌های دانشجویی در مرز مهران با همکاری مراکز دانشگاهی استان فراهم خواهد شد .
علی‌پور بیان کرد: در سال جاری تمام مراکز دانشگاهی در استان به‌ صورت تجمیعی در ایام اربعین باهم فعالیت خواهند کرد و تلاش می‌شود که با همکاری سایر نهادها زمینه خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی به نحو شایسته‌ای بهتر از سال‌های گذشته از جمله راه‌اندازی ایستگاه‌های فرهنگی فراهم شود.
وی اظهار کرد: تعیین سازوکار و تلاش برای جلب مشارکت دانشگاهیان به منظر جمع‌آوری وجوهات نقدی و غیره، معرفی گروه‌های جهادی به‌منظور کمک عملیاتی به بازسازی عتبات، اعزام نیروهای خادم الحسین (ع) به‌منظور خدمت افتخاری در مأموریت‌های ستاد در ایام اربعین حسینی، کمک و همکاری در برنامه‌های مربوط به اربعین دانشگاهیان در عراق و جلب مشارکت‌ها و نذورات دانشگاهیان استان ازجمله اهداف این تفاهم‌نامه است.
captcha