برنامه مسابقات بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور کشور
کد خبر: 3653088
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷

برنامه مسابقات بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: رقابت‌های بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور کشور از امروز، 23 مهرماه به میزبانی مشهد آغاز شده است و تا 24 مهرماه نیز ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور از امروز، 23 مهرماه به میزبانی مشهد آغاز شده است و تا 24 مهرماه نیز ادامه دارد.
بنابر این گزارش، این رقابت‌ها در بخش آوایی شامل رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ پنج جزء، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل قرآن کریم است که ۲۱۴ نفر شامل ۱۲۳ بانو و ۹۱ آقا در این مرحله حضور دارند و رقابت‌های آن‌ها در حال پیگیری است.
برنامه روز نخست این مسابقات در بخش آقایان از ساعت 8 تا 11:15 با مسابقات رشته حفظ آقایان آغاز شد و در ادامه بعد از اقامه نماز ظهر از ساعت 15 الی 17 و بعد از اقامه نماز مغرب تا ساعت 20 رقابت های رشته قرائت پیگیری می‌شود که فردا در بخش آقایان از ساعت 8 الی 11 مسابقات رشته ترتیل برگزار خواهد شد.
علاوه بر این، رقابت های بخش بانوان نیز امروز در نوبت صبح با مسابقات رشته حفظ از ساعت 8 الی 11  و بعد از اقامه نماز ظهر تا ساعت 13 برگزار شد و در نوبت عصر نیز از ساعت 15 در رشته حفظ این مسابقات آغاز شده و تا ساعت 17 و بعد از اقامه نماز تا ساعت 20 ادامه دارد.    
علاوه بر این، فردا دوشنبه، 24 مهرماه از ساعت 8 تا 9:50 رقابت رشته ترتیل بانوان برگزار می شود و از ساعت 10 الی 11:10 و 11:45 الی 13 رقابت های رشته تحقیق پیگیری می‌شود.
همچنین در بخش کتبی که شامل رشته‌های پژوهش و کتابخوانی، فناوری، هنری و ادبی است ۲۴ نفر از میان ۴ هزار و ۹۴۱ نفر در کل کشور برگزیده شدند که آثار این برگزیدگان قبلا به دبیرخانه ارسال و توسط داوران بین‌المللی داوری شده است.
مهدی حسنی، محمدجواد پناهی، وحید مجتهدزاده، حمید شاکرنژاد، سیدجواد سادات‌فاطمی، محمدجواد کاشفی در بخش آقایان و زهرا افخمی، زهیدا رشیدی، راحله اسکندری، فهیمه‌سادات موسوی‌نیا و مریم خطیب در بخش بانوان قضاوت این رقابت‌ها را بر عهده دارند.
گفتنی است، چهار متسابق بانو و یک آقا از شهر مشهد و حدود ۱۵ نفر بانو و ۹ نفر آقا نیز از شهرستان‌های خراسان رضوی، در این مسابقه کشوری حضور دارند و در پایان جشنواره پنج نفر اول هر رشته به مسابقات ملی دانشجویان سراسر کشور راه می‌یابند.
یادآور می شود، بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور از ۲۳ مهرماه آغاز و تا ۲۵ مهرماه به میزبانی مشهد ادامه دارد و اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این رقابت‌ها فردا دوشنبه، 24 مهرماه ساعت 18 الی 20 در هتل خورشید تابان برگزار خواهد شد.

captcha