هیچ جایی برای آمریکا در منطقه نیست
کد خبر: 3653117
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

هیچ جایی برای آمریکا در منطقه نیست

گروه سیاست: نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: در آینده خواهید دید کشورهایی که در کنار آمریکا قرار گرفتند و تولید داعش کردند، هیچ جایگاهی در دل مردم منطقه نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی جهان را به دو قطب تقسیم کرد، یکی جهان اسلام و آزادی‌خواهان و دیگری جهان غرب و تمدن غرب به سردم‌داری آمریکا و از آن روز تاکنون جمهوری اسلامی با تفکر ناب اهل‌بیت در مبارزه با آمریکای جنایت‌کار است.

وی بیان کرد: شما هیچ روزی را در این چهل سال گذشته پیدا نمی‌کنید که بین ایران و آمریکا کشمکش و مبارزه وجود نداشته باشد و هر چه پیش رفتیم جمهوری اسلامی موفق‌تر و قوی‌تر جلو رفته است و هیچ موضوعی در مسائل جهانی شکل نمی‌گیرد مگر آن که نام جمهوری اسلامی در آن مباحث می‌درخشد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حرکات آمریکا منفعلانه است و امروز شاهدیم که در آمریکا سیاست‌مدارانی حاکم‌اند که به ظاهر آن‌ها را دیوانه خطاب می‌کنند اما غافل از آن که گروه برنامه‌ریزی که در آمریکا برنامه‌ریزی می‌کند در نوع برنامه‌ریزی‌هایشان جز حرکات ظاهری نمی‌بینیم.

وی در همین خصوص ادامه داد: اگر اوباما با چهره خندان و جان کری با سیاست‌های پیچیده خود به خیال خود می‌خواستند عرصه را بر جمهوری اسلامی تنگ کنند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های خود ایران را در تنگنا قرار دهند، این برنامه‌های آن‌ها تدوین شده توسط گروه پشت پرده آمریکا است و باید گفت امروز اقدامات ترامپ در تناقض با برنامه‌های اوباما نیست بلکه تکمیل کننده سیاست‌های اوست.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: پشت پرده آمریکا تصمیم گرفته است تا امروز توسط رئیس جمهور سبک سر خود مطالب سخیفی را علیه جمهوری اسلامی بیان کند، چند عامل باعث شد این سخنان شکل بگیرد؛ نخست وضعیت منطقه خاورمیانه است که آمریکایی‌ها داعش را با برنامه‌ریزی و کمک کشورهای اروپایی، رژیم صهیونیستی و عربستان ساختند تا منطقه خاورمیانه را تجزیه کنند و کشورهای مستقلی را به وجود آورند تا منطقه را راحت‌تر کنترل کنند.

وی با بیان این که علی‌رغم پیش‌بینی‌های بدی که اشخاص و چهره‌های سیاسی در خصوص حوادث منطقه داشتند، مطرح کرد: رهبر انقلاب با صلابت ایستادند و سپاه پاسداران را مأمور ختم قائله داعش در منطقه کردند؛ روسیه هم با تمام قدرت نتوانست در برابر داعش بایستد اما سپاه پاسداران برای ایجاد امنیت در اصفهان، تهران و تمام شهرهای کشور و مردم متمدن ایران طومار داعش را در هم پیچید و این مشکل را از مسیر اسلام برداشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: دشمنان برنامه‌ریزی کرده بودند تا زمانی که داعش در عراق است، کردستان عراق را نیز تحریک به تجزیه‌طلبی کنند و مردم غیور کردستان را از امت اسلامی جدا کنند و شما می‌بینید وقتی که داعش در عراق شکست خورد و امیدشان از داعش ناامید شد، اقدام به تجزیه عراق کردند که با هوشیاری کشورهای منطقه این طرح و نقشه شکست خورده است.

وی با بیان این که هیچ جایی برای آمریکا در منطقه نیست، عنوان کرد: در آینده خواهید دید کشورهایی که در کنار آمریکا قرار گرفتند و تولید داعش کردند، هیچ جایگاهی در دل مردم منطقه نخواهند داشت.

حاجی بابایی با بیان این که امروز ایران با انبوه موشک‌های نقطه زن قدرت اول نظامی و دفاعی در منطقه است، تصریح کرد: اگر در ابتدای جنگ تنها 500 موشک نقطه زن داشتیم، امروز 23 هزار شهید اصفهان زنده بودند و تمام این شهدا منشأ خدمت به جامعه می‌شدند؛ داشتن این حجم از موشک‌های نقطه‌زن باعث عصبانیت آمریکا شده است.

وی تأکید کرد: امروز اقتدار بین‌المللی داریم و آمریکا اقتدار ما را درک کرده است و حرکت عظیمی شکل گرفته است تا قدرت اقتصادی منطقه نیز شویم؛ این حرکت با اقتصاد مقاومتی شروع شده است و حرکت در این مسیر می‌تواند مردم ما را از سختی‌های ناشی از تحریم برهاند و آمریکا امروز می‌کوشد تا ایران قدرت اقتصادی اول منطقه نباشد و حرکات تحریمی و ضد اقتصادی آن‌ها به همین دلیل است.

این نماینده مجلس با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) افزود: امام خمینی(ره) فرمود که رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ‌ و میش است و تا زمانی که آمریکایی‌ها گرگ هستند صحبت کردن با آن‌ها فایده‌ای ندارد؛ ترامپ در یک جلسه محرمانه خودش با همفکرانش می‌گوید جمهوری اسلامی ایران در یک موقعیتی است که می‌شود از آن امتیاز گرفت، ترامپ فکر کرده است اگر ایران یک بار با اوباما مذاکره کرد تا شرایط را برای مردمش بهتر کند حال برای بار دوم حاضر است چنین کار بیهوده‌ای کند.

وی اضافه کرد: ترامپ اعلام کرده بود برجام را آتش خواهد زد، همه دنیا منتظر بودند بینید ترامپ چه می‌کند و منتظر بودیم چه کاری می‌خواهد انجام دهد اما نهایتاً اعلام کرد برجام را در اختیار کنگره می‌گذارد تا در مورد آن تصمیم‌گیری کند؛ سپاه پاسداران را سازمان تروریستی می‌داند اما آیا شهید حججی تروریست است، از خون مردم منطقه رودخانه‌ها ساختند و هواپیمای ایران را با زن و کودک در آسمان منفجر کردند حالا مدعی مبارزه با تروریست شده‌اند.

حاجی بابایی با بیان این که سپاه پاسداران در همه خانه‌ها و قلب‌ها جایگاه دارد، بیان کرد: امروز سپاه پاسداران و بسیج دیگری در عراق و سوریه و یمن شکل گرفته است و قدمت آمریکا به اندازه درختان کهنسال ایران هم نیست و کسی ابتدای تاریخ ایران را نمی‌تواند پیدا کند.

وی خطاب به ترامپ مطرح کرد: اگر می‌خواهی خلیج فارس را بفهمید، معنای آن را از سربازان خود که توسط بسیجی‌ها دستگیر شدند بپرسید، سربازانی که ادعای ابر قدرتی دارند اما زانو زدند و گریه کردند؛ آمریکا تا 2000 کیلومتری مرزهای ایران نمی‌تواند قدرت‌نمایی کند و این موضوع را خودشان بهتر می‌دانند و امام(ره) فرمودند جز در برهه‌ای از ابتدای اسلام، مردمی مانند مردم ایران وجود نداشته است.

این نماینده مجلس با بیان این که امروز ایران اسلامی یک پارچه است، تأکید کرد: ملت بزرگ ایران یک بار دیگر مثل همیشه پر قدرت به میدان بیایید، آمریکا می‌داند که ایران در آستانه یک حرکت بزرگ اقتصادی در منطقه است و می‌خواهد چند تبصره به برجام اضافه کند یکی این که تا ابد دیگر ایرانیان درس فیزیک هسته‌ای در دانشگاه‌های خود نخوانند که ملت ایران چنین ننگی را نخواهند پذیرفت.

وی ادامه داد: دوم آن که ایران موشک نظامی نداشته باشد؛ آمریکا صدها میلیارد دلار از عربستان گرفته است تا اسم خلیج فارس را جعل کند و سوم آن که تحریم‌های همه‌جانبه‌ای علیه ایران وضع کند تا مردم ایران نتوانند پیشرفت اقتصادی داشته باشند اما باید بدانیم در سایه آمریکا یک شغل هم برای جوانان ایرانی فراهم نخواهد شد و شاغلان ما نیز بیکار می‌شوند.

حاجی بابایی در پایان گفت: باید بیش از یک و نیم میلیون شغل در کشور ایجاد شود و همه حاشیه‌سازی‌ها در جمهوری اسلامی متوقف شود و همه پشت سر رهبری پیش به‌سوی اقتصاد مقاومتی برای ایجاد 1.5 میلیون شغل در کشور و پویایی اقتصادی حرکت کنیم تا دیگر حرف‌های ترامپ یک ریال هم ارزش نداشته باشد؛ آمریکا بداند اگر اختلاف‌نظرهایی هم وجود دارد اما همه ما از رهبری تبعیت خواهیم کرد و یک صدا فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر خواهیم داد.
captcha