تشکیل صندوق قرض‌الحسنه بهزیستی/ مسابقات قرآن نابینایان استعدادهای زیادی را به جهان معرفی کرد
کد خبر: 3653123
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
بند پی عنوان کرد:

تشکیل صندوق قرض‌الحسنه بهزیستی/ مسابقات قرآن نابینایان استعدادهای زیادی را به جهان معرفی کرد

گروه سلامت: رئیس سازمان بهزیستی در همایش روز جهانی عصای سفید با تاکید بر فراهم‌سازی زمینه اشتغال و آموزش معلولان، مسابقات قرآن نابینایان را فرصتی برای معرفی توانایی این افراد به جهان دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، شیروان محسنی بند پی، رئیس سازمان بهزیستی در همایش روز جهانی عصای سفید با بیان اینکه این همایش بهانه‌ای برای بررسی و مشکلات پیش روی نابینایان است، گفت: سازمان بهزیستی به لحاظ قانونی این تولیت را دارد که حلقه وصل نیازهای شما روشندلان و مراکز تصمیم گیری باشد. امیدواریم روز 23 مهر تنها یک روز صوری نباشد و دارای رهاوردی باشد.

محسنی بند پی ادامه داد: ما باید ببینیم چه راهکارهای علمی و تخصصی را در دست اقدام داریم تا مشکلات به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید سه استراتژی را روبروی خود قرار داد تا از لحاظ علمی نسبت به بروز معلولیت پیشگیری کند گفت: در برنامه ششم توسعه غربالگری ژنتیک ازدواج را به صورت اجبار درآوردیم و مراکز علمی را ملزم کردیم تا ژن‌های که موجب معلولیت می‌شوند شناسایی کنند.

معاون وزیر رفاه بیان کرد: در ماده 75 برنامه ششم توسعه چندین ارگان مانند وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی، بنیاد ژنتیکی که در استان‌ها تاسیس کرده به مسئله غربالگری ژنتیک قبل از ازدواج بپردازند.

وی با اشاره به غربالگری تنبلی چشم اظهار کرد: پس از این مداخلات به هنگام و ارتقاء بخشیدن به کیفیت خدمات را در پیش روی داریم که یکی از آنها مطابق با شعار سال فراهم کردن زمینه زندگی مناسب برای معلولان است.

بند پی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن نابینایان اظهار کرد: این مسابقات موجب شد استعدادهای این عزیزان به جهانیان شناسانده شود، اگر بتوانیم شرایط را برای آنها فراهم کنیم مطمئنا اقلیت با استعدادی را در کشور پرورش داده‌ایم.

وی افزود: ما 11 درصد از بودجه خود را برای روشندلان اختصاص داده‌ایم و امیدواریم با همکاری خوب ان جی اوها و مسائل و چالش‌های پیشرو را حل کنیم.

وی با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولان گفت: این قانون در سال 83 که نمایندگی را مجلس را بر عهده داشتم به صورت طرح مصوب کردیم با روی کار آمدن دولت یازدهم به لایحه تبدیل و تقدیم مجلس شد و یکی از موارد آن مناسب سازی برای تردد معلولان است. ما باید شرایطی را فراهم کنیم که این افراد در مسئولیت‌های خود بتوانند به آسانی عمل کرده و عدم تردد موجب محدودیت مضاعفی برای آنها نباشد. در این راستا امیدواریم شهرداری‌ها مجوزهای پایان کار را به گونه‌ای ارائه دهند که امکان عمومی این مناسب سازی را انجام داده باشند.

رئیس سازمان بهزیستی یاد آور شد: افزایش مستمری و تحصیل و آموزش رایگان موارد دیگر این قانون است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش سازمان بهزیستی این است که شرایط اشتغال پایدار برای معلولان فراهم شود از تشکیل صندوق قرض‌الحسنه سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: بانک مرکزی با تاسیس این صندوق موافقت حاصل کرده است و امیدواریم این صندوق تبدیل به صندوق تبدیل فرصت‌های شغلی شود.

به گزارش ایکنا مراسم روز جهانی عصای سفید همزمان با سایر نقاط جهان امروز از سوی سازمان بهزیستی کشور برگزار شد و در پایان آن از نخبگان روشندلان نابینا و کم بینا تقدیر به عمل آمد.

captcha