حضور سفیران کریمه در 500 موکب اربعین
کد خبر: 3653146
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴

حضور سفیران کریمه در 500 موکب اربعین

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: سفیران کریمه از طرف این آستان مقدس در 500 موکب اربعین حضور پیدا خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فارس نوشت: محمد جواد جهانگیرزاده عصر امروز در جلسه ستاد اربعین استان قم که در سالن جلسات امام جواد (ع) ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به خدمات موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار کرد: خدمات این موکب از روز 10 صفر آغاز می‌شود و حدود 300 نفر از خادمان حرم حضرت معصومه(س) در موکب حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: برنامه‌های سخنرانی مذهبی در موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) در نوبت‌های ظهر و شب توسط حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری، حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری و حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان برگزار می‌شود، همچنین برگزاری نمایشگاه عکس اربعین را هم در دستور کار داریم.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: سفیران کریمه از طرف این آستان مقدس در 500 موکب اربعین حضور پیدا خواهند کرد، در روزهای عادی در هر وعده 4 هزار پرس غذا و در روز اربعین هشت هزار پرس غذا در موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) بین زائرین توزیع خواهد شد.

جهانگیرزاده با اشاره به امکانات درمانی موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) اظهار کرد: درمانگاهی با همکاری جمعیت هلال احمر در این موکب برپا می‌شود و در درمانگاه موکب 40 نفر از پزشکان و بهیاران حضور خواهند داشت و به زائرین اربعین خدمت رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) سال به سال تکمیل‌تر می‌شود و برنامه‌های این موکب رشد پیدا می‌کند، لباس‌های زائرین در موکب در 20 دقیقه شست‌وشو می‌شود.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س) در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌های موکب این آستان مقدس با همکاری صدا و سیما به صورت مستقیم از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود، زیرساخت‌های این موکب از چند روز پیش آماده و فضای فیزیکی موکب نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.
captcha