فعالیت های فرهنگی منجر به ارتقای دینداری و اخلاق اسلامی در جامعه شود
کد خبر: 3653155
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

فعالیت های فرهنگی منجر به ارتقای دینداری و اخلاق اسلامی در جامعه شود

گروه اجتماعی: حجت الاسلام واعظی گفت: باید تعریف ما از دین عمیق تر باشد تا خروجی فعالیت های فرهنگی منجر به ارتقای دینداری و اخلاق اسلامی در جامعه شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز، 23 مهر در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، ضمن ابراز خرسندی از وجود یک نقشه راه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: شکل گیری یک ایده بزرگ و به تبع آن همراهی همه ارکان و پرسنل با آن ایده بزرگ برای توسعه هر سازمانی نیاز است.

وی تصریح کرد: همان گونه که نباید اساس دین را فدای ظواهر آن کرد، کارهای فرهنگی را نیز باید با رویکرد مناسب به انجام رساند و برای فرهنگ سازی باید در نگرش ها و رفتارها تغییر ایجاد نمود.

مدرس دانشگاه کمبریج افزود: باید تعریف ما از دین عمیق تر باشد تا خروجی فعالیتهای فرهنگی منجر به ارتقای دینداری و اخلاق اسلامی در جامعه شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضعف فرهنگی را از معضلات امروز جامعه دانست و گفت: برای پیشرفت جامعه نیازمند اصلاح فرهنگ کار هستیم.

حجت الاسلام واعظی با اشاره به اینکه طب اسلامی با طب سنتی متفاوت است، متذکر شد: طب اسلامی بر پایه روایات و احادیث موجود است، اما مبنایی برای دخالت در سلامت مردم ندارد.

دکتر شاهرخ یوسف زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان نیز در این جلسه، گفت: بی شک توسعه و ارتقای منابع انسانی وابسته به ارتقای فرهنگ سازمانی است.

وی ضمن تبیین برنامه راهبردی دانشگاه و ارزش های نهادینه شده در آن، ادامه داد: فرهنگ سازمانی در واقع پایه و ستون برنامه راهبردی حوزه سلامت و از پروژه های اصلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان محسوب می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: هدف نهایی همه این برنامه ها و ارزش ها در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تامین، حفظ و ارتقای سلامت مردم و کاهش مدت زمان ارایه خدمات می باشد.

یوسفزداه با اشاره به وجود 8 دانشکده و حضور 450 عضو هیئت علمی و بالغ بر 5 هزار نفر دانشجو توجه به ارتقای فرهنگ سازمانی در این دانشگاه را از مهم ترین شاخص های یک محیط علمی برشمرد و افزود: با تفکر و تعمق باید برای بهبود فرهنگ سازمانی در نهادها و سازمان ها کمر همت بست تا با شایستهسالاری بتوان بستر مناسبی برای توسعه و ارتقای جامعه ایجاد کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: نظام سازمانی باید بر پایه شایستهسالاری و ارزش های اسلامی نهادینه شود و با توجه به فرهنگ غنی اسلامی نهادینه شده در ایران، باید این فرهنگ به همت مسئولان در تمامی سازمان ها استقرار یابد. در واقع باید فرهنگ اساس هر فعالیت در سازمان ها و نهادها باشد.

captcha