نیاز جامعة‌القرآن سبزوار به کمک خیران
کد خبر: 3653161
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

نیاز جامعة‌القرآن سبزوار به کمک خیران

گروه شهرستان‌ها: مدیر مؤسسه جامعةالقرآن سبزوار با تقاضا از خیران برای کمک به ادامه راه آموزش قرآن به کودکان در این مؤسسه، عنوان کرد: مؤسسه جامعةالقرآن به دلیل داشتن 700 شعبه در کشور امکان و توانایی مالی کمک به همه را ندارد و نیاز است تا خیران به فعالیت‌های این مؤسسه کمک کنند.

آذر استیری، مدیر مؤسسه جامعةالقرآن سبزوار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه این مؤسسه قرآنی از مهر سال 1395 در این شهرستان زیر نظر جامعة‌القرآن قم آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: در سال دوم آموزشی با رشد چهار برابری قرآن‌آموزان و استقبال خانواده‌ها در حال فعالیت هستیم.
وی که بعد از 8 سال تدریس قرآن در کرج به سبزوار آمده است، افزود: در ابتدا فعالیت خودمان را با کمک خیران و پرداخت اجاره مکان به مدت یک‌سال با آموزش قرآن به 20 کودک شروع کردیم که با استقبال خانواده‌ها مواجه شد و در حال حاضر به 80 قرآن‌آموز رسیده است.
این معلم قرآنی با اشاره به اینکه در این روش آموزشی از روش استاد طباطبایی استفاده می‌کنیم و مربیان قرآنی بعد از گذراندن دوره‌های تخصصی آموزشی در قم، شروع به کار می‌کنند، ادامه داد: تمام کتاب‌های آموزشی از قم برایمان ارسال می‌شود و تمام آموزش‌ها در ابتدا برای کودکان به دلیل نداشتن سواد خواندن و نوشتن به روش اشاره است.
وی اضافه کرد: در پایان هر دوره بعد از آزمون گواهی پایان دوره صادر می‌شود و قرآن‌آموزان وارد مرحله بعدی آموزش خواهند شد.
استیری با تأکید بر اینکه این دوره‌های تخصصی در سه دوره خلاصه می‌شود، تصریح کرد: دوره اول، آموزش حفظ موضوعی قرآن است که برای کودکان چهار ساله تعیین شده و موضوع به موضوع به روش عربی و ترجمه یاد داده می‌شود.
وی با اظهار اینکه قرآن‌آموزان بعد از اتمام دوره اول طی پنج ماه در سن پنج تا شش سالگی وارد مرحله آموزش روخوانی و روانخوانی به روش اشاره می‌شوند که 11 ماه طول می‌کشد، گفت: در این مدت از سه کتاب آموزشی استفاده می‌شود و قرآن‌آموزان بعد از اتمام این دوره‌ها وارد دوره تخصصی حفظ قرآن می‌شوند که در مجموع با توجه به استعداد افراد مختلف، سه تا چهار سال طول می‌کشد.
مدیر مؤسسه جامعةالقرآن سبزوار با تقاضا از خیران برای کمک به ادامه راه آموزش قرآن به کودکان در این مؤسسه، عنوان کرد: مؤسسه جامعةالقرآن به دلیل داشتن 700 شعبه در کشور امکان و توانایی مالی کمک به همه را ندارد و نیاز است تا خیران برای فعالیت‌های قرآنی کمک کنند.
captcha