تجمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در اعتراض به توهین‌های ترامپ
کد خبر: 3653162
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

تجمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در اعتراض به توهین‌های ترامپ

گروه معارف: جمعی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، در اعتراض به توهین‌های ترامپ علیه ملت ایران تجمع اعتراضی کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، در اعتراض به توهین‌های ترامپ علیه ملت ایران، شب گذشته، 23 مهرماه در محل مسجد امام رضا(ع) این دانشگاه برگزار شد.
در این برنامه اعتراضی دانشجویان با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، « مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر اسرائیل»، «درود بر سپاه باصلابت» و ...، اعتراض خود را نسبت به سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ابراز کرده و این سخنان او علیه ایران را محکوم کردند.
در ادامه‌ این تجمع، پس از سخنرانی حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی، رئیس نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد، بیانیه دانشجویان خطاب به رئیس جمهور کشورمان قرائت شد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: نیک مستحضرید که دولت زورگو و مستکبر آمریکا طی 4 دهه اخیر از هیچ تلاشی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی کوتاهی نکرده و با توطئه‌های مختلف، این هدف را پیگیری کرده است.
همانطور که شخص حضرتعالی در سخنان اخیرتان اشاره فرمودید، آمریکای جنایتکار و ایادی مزدورش، مفاهیم متعالی و ارزشمندی همچون «برقراری حکومت دینی» و «ملازمت دین و سیاست» که جمهوری اسلامی برای تحقق آن تلاش دارد را بر نمی تابد و اساسا دشمنی این شیطان بزرگ با نظام مقدس ما به واسطه هراسی است که اسلام ناب محمدی بر پیکر آن‌ها انداخته است.
به همین دلیل، تلاش دولت یازدهم برای خاتمه دادن به منازعاتی که در جریان پرونده انرژی هسته ای بین ایران و غرب به وجود آمده بود نیز از توطئه‌ها و شیطنت‌های این رژیم خبیث و حامی ظالمش، رژیم منحوس صهیونیستی، مصون نماند.
در بخش دیگر این بیانیه می‌خوانیم: ما بر این باوریم آمریکای بدعهد و خبیث امروز بازی جدیدی را آغاز کرده و قصد دارد با مشغول کردن افکار عمومی و رسانه‌های ایران به تعابیری همچون «واژه جعلی خلیج عربی» و یا اتهامات بی‌اساسی که به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد کرده، کانون توجهات را از موضوع مهم «نقض برجام» منحرف کند. آن‌ها علنا برجام را نقض کرده‌اند و با یک تقسیم کار مزوّرانه، شرایطی را فراهم آورده‌اند که هر کاری دلخواهشان است انجام دهند و ایران را کماکان متعهد به محدودیت‌هایی که در برجام برایش به وجود آمده، نگاه دارند.
captcha