کمک‌های ارسالی به مسلمانان میانمار کافی نیست/ حضور بیش از 25 هزار زن باردار میان آوارگان
کد خبر: 3653165
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
اندام خبر داد:

کمک‌های ارسالی به مسلمانان میانمار کافی نیست/ حضور بیش از 25 هزار زن باردار میان آوارگان

گروه جامعه: رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمعیت هلال احمر ایران با اشاره به وضعیت مسلمانان آواره میانمار از کافی نبودن کمک‌های ارسالی به آنها خبر داد و گفت: تعداد زیادی کودک و خانم باردار در جمع آوارگان هستند که نیازمند خدمات فوری هستند.

رضا اندام، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه همچنان جمع‌آوری کمک‌های مردم ایران برای مسلمانان آواره میانمار ادامه دارد، گفت: رئیس هلال احمر ایران برای بررسی وضعیت مسلمانان میانمار به بنگلادش سفر کرده و از نزدیک شاهد وضعیت این آوارگان بودند.

وی ادامه داد: 24 شهریور تا اول مهر اولین فراخوان جمع آوری مشارکت‌های مردمی برای مسلمانان میانمار اعلام شد و داوطلبان جمعیت هلال احمر در سراسر کشور و نیروهای کادر این جمعیت در معابر عمومی، نمازهای جمعه و محل‌های تردد مردم صندوق‌هایی تعبیه و چیزی حدود 600 میلیون تومان از طریق این صندوق‌ها جمع‌آوری شد.

اندام از ارسال نامه‌ای برای رؤسای قوا، استانداران، مجمع تشخیص مصلحت، ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد اقامه نماز جمعه و درخواست مشارکت در این امر خداپسندانه از طریق شماره حساب‌های اعلام شده خبر داد و گفت: هم اکنون جمع آوری کمک‌ها ادامه دارد و چیزی که تاکنون توانستیم جمع آوری کنیم دو میلیارد و 600 میلیون تومان است اما این میزان در حدی نیست که بتواند هزینه‌های مورد نیاز را پوشش دهد.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 100 تن مایحتاج اولیه مردم میانمار از طریق بنگلادش به منطقه اسکان آوارگان ارسال شده است اما این میزان واقعاً جوابگو نیست. از طرف دیگر مشکلی که ما داریم این است که تهیه مواد اولیه و ارسال آنها بسیار گران است به همین دلیل از همه دستگاه‌ها خواسته‌ایم که به ما کمک نقدی ارسال کنند تا بتوانیم مایحتاج اولیه را در خود بنگلادش تهیه کنیم چرا که این روش مقرون به صرفه‌تر هست و با هزینه کمتری می‌توانیم خدمات مناسب‌تری را به مردم میانمار ارائه کنیم.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از وجود تعداد زیادی کودک آسیب دیده و کودکانی که والدین خود را از دست داده‌اند در میان آوارگان میانماری خبر داد و گفت: هر کاری برای تهیه مواد اولیه برای این آوارگان انجام دهیم فقط بخشی از نیازهای ضروری آنها را تأمین کرده‌ایم و آنها نیازمند کمک‌های ویژه هستند.

وی از عموم مردم خواست در این کار خیر مشارکت کنند و افزود: دو موضوع بسیار مهم است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد. یکی کودکان بسیار زیادی که بعضاً خانواده‌های خود را نیز از دست داده‌اند و مسئله دوم خانم‌های بارداری است که جزو آسیب پذیرترین افراد هستند و آمارهای غیر رسمی از حضور حدود 25 هزار خانم باردار در میان آوارگان خبر می‌دهد که قابل تأمل است.

شرایط برای احداث بیمارستان مهیا است

اندام در پاسخ به این سؤال که آیا امکان اعزام امدادگر و پزشک و راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در منطقه اسکان آوارگان میانماری وجود دارد؟ گفت: منطقه‌ای که این آوارگان در آن اسکان داده شده‌اند، یک منطقه باتلاقی با آب و هوای خاص است که اجازه انجام بسیاری از اقدامات را به ما نمی‌دهد اما با کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم به دنبال احداث بیمارستان‌های موقت در آن منطقه هستیم. به ویژه اینکه با بازدیدی که رئیس جمعیت از محل کمپ آوارگان انجام داد و رایزنی‌های صورت گرفته شرایط برای احداث بیمارستان مهیا است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا هلال احمر ایران برای جلب مشارکت‌های سایر مسلمانان و خیران در سراسر جهان هم اقدامی انجام داده است؟ گفت: بسیاری از کشورهای دنیا در این زمینه در حال ارسال کمک‌های بشردوستانه هستند. کشور بنگلادش همواره با ما ارتباط بسیار خوبی داشته است و با توجه به اینکه بسیاری از آوارگان در بنگلادش اسکان داده شده‌اند باید به هلال احمر این کشور کمک کنیم. از طریق مجامع بین المللی هم درخواست کرده‌ایم که مردم کمک‌های خودشان را ارسال کنند. از آنجایی که ما دفاتر نمایندگی در خارج از کشور نداریم، هماهنگ کرده‌ایم که از طریق وزارت امور خارجه اقداماتی انجام شود.

اندام در پایان سخنانش شماره حساب‌های دریافت کمک‌های مردمی ویژه مسلمانان میانمار را اعلام کرد و گفت: شماره حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر نزد بانک‌های ملی، ملت، رفاه، دی، شهر، صادرات، سپه، مسکن و آینده، تجارت، حساب ارزی 702070 بانک ملی و حساب 1404440 بانک ملت شماره کارت 6104337770064606 آماده دریافت مشارکت های خیرین در این امر است.

captcha