کنسولگری عراق در کرمان مستقر شد
کد خبر: 3653173
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۷
همایی‌راد:

کنسولگری عراق در کرمان مستقر شد

گروه اجتماعی: مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری کرمان گفت: کنسولگری عراق برای صدور ویزا در کرمان مستقر شده است و اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان نیز روزانه 70 دستگاه اتوبوس مدل‌های 86 به بالا را برای جابه‌جایی زئران در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، خلیل همایی‌راد، مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری کرمان دیروز یکشنبه، 23 مهر در جلسه کمیته استانی هماهنگی اربعین حسینی گفت: از ماه‌های گذشته اقداماتی برای برگزاری مراسم اربعین حسینی در سطح کشور و به تبع آن استان کرمان آغاز شده است.
وی با اشاره به تعیین دو مرز «چزابه» و «شلمچه» برای خروج زائران کرمانی پیاده‌روی اربعین افزود: بازدیدهای لازم از این دو مرز توسط هیأتی به سرپرستی معاون عمرانی استاندار کرمان انجام شده است.
همایی بیان کرد: کنسولگری عراق نیز برای صدور ویزا در کرمان مستقر شد ه است و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان نیز روزانه 70 دستگاه اتوبوس مدل‌های 86 به بالا را برای جابه‌جایی زئران در نظر گرفته و هیچ‌گونه افزایش قیمتی هم در کرایه نخواهیم داشت.
وی تصریح کرد: آماده‌سازی آزمایشگاه مواد غذایی، آمبولانس‌ها، نیروهای امداد و نجات، تشکیل ستاد استقبال توسط سپاه، آماده‌سازی مکان‌هایی برای استقرار زائران و ... نیز در دستور کار دستگاه‌های مختلف است.
مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری کرمان گفت: بیمه همه زائران اربعین حسینی الزامی است و سقف آن در بخش فوت، درمان و مصدومیت افزایش دارد و تعهدات بیمه زائران از 20 کیلومتری مرز آغاز می‌شود.
همایی با اشاره به عبور زائران اربعین اتباع افغانستان و پاکستان از کرمان تأکید کرد: سال گذشته اتوبوس‌های اتباع پاکستانی و افغانستانی با ظرفیت بیش از حد مواجه بودند که طبق هماهنگی‌های انجام شده از این مسئله در مرز ورود به ایران جلوگیری خواهد شد.
منبع: استانداری کرمان
captcha