مشارکت خانواده‌ها در فعالیت‌های کانون‌های مساجد تقویت شود
کد خبر: 3653194
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
حجت‌الاسلام موسوی:

مشارکت خانواده‌ها در فعالیت‌های کانون‌های مساجد تقویت شود

گروه فرهنگی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، با تاکید بر افزایش و تقویت مشارکت خانواده‌ها در فعالیت‌های کانون‌های مساجد، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید با فعالیت‌های گسترده مذهبی و فرهنگی هرچه بیشتر در جامعه اعتمادسازی کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) لرستان، حجت‌الاسلام سید علی موسوی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان شامگاه چهارشنبه، 23 مهرماه در مراسم بزرگداشت سالروز سخنرانی مقام معظم رهبری در رابطه با کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: در تاریخ 21 مهرماه سال 91 مقام معظم رهبری سخنان ارزشمندی در خصوص فعالیت‌ها و جایگاه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بیان کردند.
وی با تاکید بر این‌که فعالیت‌های فرهنگی باید برای رضای خدا باشد، ادامه داد: آنچه باعث ارزش و ماندگاری قیام امام حسین(ع) شد این بود که قیام اباعبدالله برای رضای خدا بود.
حجت‌الاسلام موسوی در ادامه با بیان این‌که شهدای ما ادامه‌دهنده راه شهدای کربلا هستند، افزود: فعالیت‌های فرهنگی در راستای زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج)  باشد و افراد تربیت شده در مساجد به‌عنوان سربازان فرهنگی و زمینه‌سازان ظهور امام زمان(عج) تربیت شوند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان تفسیر آیه ۶۵ سوره مبارکه انفال را تقویت روحیه جهادی دانست و گفت: ادبیات اسلامی ما درباره دفاع از اسلام و ادبیات روحیه جهاد و شهادت است.
وی با تاکید بر تقویت روحیه جهادی اضافه کرد: هر کار فرهنگی باید دارای سه مؤلفه تعیین افق و برنامه‌ریزی، استمرار فعالیت و کادرسازی برای آینده انقلاب باشد.
حجت‌الاسلام موسوی با تاکید بر لزوم استمرار داشتن فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد، افزود: باید فعالیت‌های فرهنگی در تمام فصول سال استمرار داشته باشد، کمااینکه یکی‌از دلایل اصلی و مهمی که برخی از فعالیت‌های فرهنگی و مسجدی تعطیل شده و یا کم‌رنگ شده است، استمرار نداشتن  فعالیت‌های مسجدی است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، مشارکت خانواده‌ها را در تقویت فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مؤثر دانست و عنوان کرد: زمینه اعتماد خانواده‌ها به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فراهم شود.
captcha