لزوم توجه بیشتر به فعالیت‌های قرآنی در مدارس
کد خبر: 3653198
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
جعفری تاکید کرد:

لزوم توجه بیشتر به فعالیت‌های قرآنی در مدارس

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش سازمانی مؤثر در امر تعليم و تربيت و هدايت جامعه است، گفت: يكی از مهم‌ترين مسائلی كه در نظام آموزشی در كشور اسلامی بايد مورد توجه قرار گيرد آموزش قرآن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، لعیا جعفری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره شامگاه دیروز یکشنبه 23 مهرماه در مراسم جشن شکرانه آغاز یادگیری قرآن دانش‌آموزان دبستان شاهد آل یاسین، اظهارکرد: برنامه کسب مهارت روخوانی قرآن‌ کریم دانش‌آموزان پایه اول جزیی از محتوای درسی دانش‌آموزان است که از ابتدای سال تحصیلی 97-96 اجرایی شد.

وی یادآور شد: در این برنامه سعی شده است از همه تجارب موجود برای توانایی و کسب مهارت روخوانی قرآن‌ کریم دانش‌آموزان و قرآن‌پژوهی که یکی از برنامه‌های سند تحول بنیادین است با کمک اولیا و مربیان به صورت روزانه استفاده شود.

جعفری تاکید کرد: برنامه ارتقا آموزش قرآن کریم دانش‌آموزان در راستای منویات مقام معظم رهبری با هدف آشنایی و انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن در محیطی شاداب و متناسب با آموزه‌های قرآنی، اجرا می‌شود.

وی انس با قرآن را یکی از راه‌های دستیابی به حیات طیبه عنوان کرد و افزود: دستیابی به حیات طیبه در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی اینگونه منعکس شده است: «عزیزان! با قرآن اُنس بگیرید، از آن بیاموزید و در آن بیندیشید» و این فرموده، به حول و قوه الهی با تلاش دست‌اندرکاران دستگاه عظیم تعلیم و تربیت، به یک باور قلبی تبدیل‌ شده است.

جعفری با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش سازمانی مؤثر در امر تعليم و تربيت و هدايت جامعه است به‌گونه‌ای كه عملكرد صحيح و مناسب آن تأثيرات عميقی در سازندگی معنوی جامعه خواهد داشت، عنوان کرد: يكی از مهم‌ترين مسائلی كه در نظام آموزشی در كشور اسلامی بايد مورد توجه قرار گيرد، آموزش قرآن است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره تاکید کرد: درس قرآن و دينی از جمله دروسی است كه تنها به مدرسه و محيط درس محدود نمی‌شود چرا كه مفاهيم قرآنی و فراگيری آن در زندگی هر شخصی كاربرد دارد بنابراين با مهم بودن ارزش و جايگاه اين مفاهيم در زندگی بايد برای اين دروس نسبت به ساير دورس آموزشی سرمايه‌گذری بيشتری شود.

captcha